استاندار همدان گفت: اقدامات دولت سیزدهم در زمینه واکسیناسیون فراگیر کرونا، زمینه انجام سفر‌های نوروزی را پس از ۲ سال وقفه در کشور فراهم کرد.

علیرضا قاسمی فرزاد روز سه‌شنبه در رزمایش نوروزی پلیس استان همدان ضمن قدرانی از تلاش نیروی انتظامی به عنوان نهاد امنیت ساز در کشور،گفت: با وجود فروکش کردن نسبی همه گیری ویروس کرونا و ایجاد ایمنی فراگیر در کشور و استان، اما همچنان رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم به خصوص مسافران در روزهای نوروز بسیار مهم و ضروری است.

رزمایش نوروزی پلیس با همکاری پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، مدیریت بحران، اورژانس، راهداری و هلال احمر در مراسمی از امروز در استان همدان آغاز شد.

او گفت: با توجه به پیش بینی افزایش سفر‌ها در نوروز ۱۴۰۱ ضرورت رعایت کامل و دقیق شیوه نامه های بهداشتی شامل فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع مورد تاکید مسئولان به ویژه ستاد ملی کرونا قرار دارد.

استاندار همدان  گفت: تقارن ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز با اعیاد بزرگ شعبانیه زمینه افزایش سفر‌های نوروزی به ویژه در شهر‌های مذهبی را افزایش می‌دهد و این مهم تاکیدی بر رعایت قانون و مقررات در حوزه‌های راهنمایی و رانندگی است.

۱۰۱ تیم پلیس راه به همراه همه توان لُجستیک و نیروی یگان‌های انتظامی ۵۲ دستگاه خودرو، ۵۱ دستگاه موتور ۱۳۵ پاس پیاده راهنمایی و رانندگی در طرح نوروزی پلیس راه استان همدان مشارکت دارند.

قاسمی فرزاد گفت: باید با بهره گیری از روش‌های فنی و استفاده از تجهیزات نوین ضمن پیشگیری از بروز سوانح و مخاطرات در پایان تعطیلات نیز شاهد ارائه گزارشی مبنی بر کاهش چشمگیر حوادث و تصادفات رانندگی در کشور باشیم.

او گفت: براساس مبانی کارشناسی، مرگ یک نفر در سانحه رانندگی علاوه بر ضرر معنوی و مشکلات اقتصادی بیش از پنج میلیارد تومان خسارت به بار می‌آورد بنابراین ضرورت دارد با برنامه ریزی و همچنین رعایت موازین قانونی، زمینه مساعد برای کاهش آمار سوانح رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن را فراهم کینم.

همچنین ۳۴ پایگاه ثابت و سیار و ۳۱۲ دستگاه خودرو و ۵۳۳ نیروی راهداری، ۲۶ پایگاه و یک پایگاه امداد هوایی و ۱۲۰ دستگاه خودرو هلال احمر نیز در طرح نوروزی استان همدان حضور فعال دارند.

استاندار همدان گفت: بهره گیری از تجربیات دیگر کشور در این زمینه نیز برای کاهش آمار سوانح دارای اهمیت است و باید پیش از آغاز سفر از طریق سامانه‌های اینترنتی و استفاده از فناوری‌های نوین از وضعیت جاده و ترافیک راه‌ها مطلع شویم که همین امر نقش قابل توجهی در کاهش بار ترافیکی، بهبود شرایط سفر و همچنین کاهش خسارت‌ها و پیامد‌های احتمالی آن دارد.

 مردم می توانند برای  اطلاع از وضعیت راه‌ها در طول تعطیلات نوروز  با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس بگیرند.

قاسمی فرزاد گفت:کاهش حداقل ۱۰ کیلومتر از سرعت خودرو در حین سفر زمینه مناسب برای کاهش چشمگیر حوادث رانندگی فراهم خواهد شد و  بستن کمربند ایمنی از سوی تمامی سرنشینان خودرو نیز در جریان سفر بسیار ضروری است.

آمار‌ها نشان می‌دهد استفاده از کمربند ایمنی تا ۹۰ درصد در میزان کاهش خسارت‌های جانی وارده ناشی از حوادث نقش دارد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.