مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: مدیران شهرستان‌ها و شهرداری‌ها از ساخت و ساز‌های غیرمجاز جلوگیری کنند.

آقای هنربر در بازدید از روند احداث پل‌های تخریب شده روستایی ۵ سال پیش هشترود که بر اثر سیل تخریب شده بودند گفت: هر گونه ساخت و ساز در مسیر مسیل و حاشیه‌های رودخانه‌ها علی الخصوص احداث باغات ممنوع بوده و با آن برخورد خواهد شد.

از مسئولان شهرستان‌ها درخواست می شود نسبت به تخریب و معرفی متخلفان به مقامات قضایی به عنوان معارض اقدام کنند.

هیچ گونه‌ پروژه‌ای در استان تا اتمام پروژه‌های ناقص اجرا نخواهد شد.

 از دستگاه‌های اجرایی هشترود درخواست  می شود در جهت لایروبی رودخانه وسط شهر هشترود و نظرکهریزی هرچه سریعتر اقدام کنند.

 واریز شدن فاضلاب شهری به رودخانه آغبلاغ شهر هشترود  غیر قانونی است.

 از آبفا درخواست  می شود هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری آب‌های فاضلاب اقدام کند.

خوشبختانه بعد از ابلاغ هشدار‌های جوی، پیگیری خوبی از سوی دستگاه‌های مسئول صورت می‌گیرد و آمادگی کافی برای مواجهه با مخاطرات احتمالی وجود دارد.

آقای توری فرماندار شهرستان هشترود هم با انتقاد از اینکه متاسفانه ۵ پل روستایی این شهرستان ۵ سال است که همچنان بلاتکلیف مانده است گفت: جای تعجب و سوال است که چرا تاکنون هیچ ارگانی نسبت به احداث این پل‌ها اقدام نکرده است و اگر هم اقدامی صورت گرفته در ۲ روستا فقط پایه‌های پل را احداث کردند.

 با حرکت لاک‌پشتی برای احداث  پل‌های تخریب شده باید چندین سال دیگر منتظر ماند.

 باید تا آخر سال ۱۴۰۱ این پل‌ها احداث شود زیرا روستاییان در مضیقه هستند و در فصول بارش با مشکلات رفت و آمد مواجه هستند.

نبود شبکه فاضلاب، لایروبی نامناسب و غیربهداشتی جوی‌های روباز و در نتیجه ساکن ماندن آب و تبدیل آن به لجن موجب متصاعد شدن بوی نامطبوع، رشد و تکثیر حیوانات و حشرات موذی شده که سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته و موجب نارضایتی و رنجش خاطر مردم این منطقه شده است.

 از امور آب درخواست می شود هرچه زودتر تکلیف باغات احداث شده در مسیر رودخانه‌ها را مشخص کند.

در سیل سال ۹۵، ۸ پل واقع در روستا‌های بایقرارود (۲ دهانه ۸ متری)، بیگ کندی (۳ دهانه ۸ متر)، آغچه رود (۴ دهانه ۸ متر)، ینگجه (۳ دهانه ۸ متری) و مغامیر (۵ دهانه ۸ متری) به میزان ۱۰۰ درصد، پل و جاده سیف الدین رود به میزان ۱۰۰ درصد و پل جبیند به میزان ۳۵ درصد تخریب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.