مرمت آثار و بنا‌های تاریخی چهارمحال و بختیاری به توجه ویژه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مرمت آثار و بنا‌های تاریخی چهارمحال و بختیاری نیازمند تخصیص بودجه مناسب از ردیف‌های ملی و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی است.

چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های گردشگری ویژه به‌خصوص در زمینه طبیعت‌گردی دارد و می‌تواند در طول سال به‌عنوان قطب گردشگری و طبیعت‌گردی کشور میزبان مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی باشد.


بیشتر بخوانید


وجود تالاب‌های بین‌المللی گندمان، چغاخور و سولگان (سولقان) در این شهرستان اهمیت و زیرساخت ویژه‌ای برای توسعه طبیعت‌گردی در چهارمحال و بختیاری دارد.

به‌همین منظور درخواست می‌شود تا وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حاشیه‌سازی این تالاب‌ها اعتبار لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اختصاص دهد.

چهارمحال و بختیاری همچنین از رشته‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی قابل‌توجهی برخوردار و دارای ظرفیت ویژه در این زمینه است.

در همین راستا ترویج و توسعه آموزش‌های مرتبط با صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به هنرمندان فعال این حوزه باعث افزایش اشتغال‍زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی خواهد شد.

امید است در آینده از نزدیک با حضور میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری بتوان برای توسعه بخش‌های مختلف مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصمیم‌گیری کرد.

چهارمحال و بختیاری یکی از مقصد‌های سفر گردشگران داخلی و خارجی است

آقای جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان به‌لحاظ ارتفاع بالا از سطح دریا به بام ایران شهرت دارد و دارای ظرفیت‌های گردشگری فراوانی در بخش‌های مختلف طبیعی، تاریخی و سلامت است.

ظرفیت‌های طبیعی گردشگری و طبیعت‌گردی چهارمحال و بختیاری این استان را به یکی از مقصد‌های اصلی سفر برای حضور گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

تالاب‌های موجود در چهارمحال و بختیاری ظرفیت طبیعی گردشگری مطلوبی برای توسعه زیرساخت‌های این بخش به‌شمار می‌رود که به اختصاص اعتبارات ملی نیاز دارد.

چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های مطلوب گردشگری است

آقای ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست، چهارمحال و بختیاری را به‌عنوان یکی از استان‌های دارای ظرفیت‌های مطلوب معرفی کرد.

او به دیدار خود با مردم چهارمحال و بختیاری در سال‌های گذشته و آشنایی با این استان اشاره کرد.

باید برنامه‌ها و رویداد‌هایی برای معرفی چهارمحال و بختیاری به عموم مردم ایران و دنیا تهیه و اطلاع‌رسانی شود و رسانه‌های گروهی این استان را بیشتر معرفی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار