رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: امسال ۱۹ مصدوم در حوادث مربوط به انفجار مواد محترقه دست‌ساز در سطح استان بستری شدند.

دکتر مجید محمدغریبانی گفت: طی چند روز اخیر که آتش بازی و استفاده از مواد محترقه دست‌ساز به مناسبت چهارشنبه سوری آغاز شده، ۲ نفر از این مصدومان دچار قطع عضو شده‌اند و تعداد زیادی با مصدومیت سوختگی اندام گزارش شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل می گوید: پارسال در مجموع ۵۴ نفر دچار مصدومیت جسمی و ۲۳ نفر نیز دچار آسیب چشمی شدند.

به گفته او، مدیریت اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی قبل از بروز حوادث مربوط به چهارشنبه سوری تنها می‌تواند مردم را به رعایت اصول ایمنی و سلامت جانی توصیه کند ولی بعد از بروز حادثه برای شهروندان وظیفه مداخله برای درمان را دارد.

دکتر محمد غریبانی می گوید: برای ارائه خدمات اورژانسی به شهروندان به خصوص در ایام عید نوروز و چهارشنبه سوری، ۲ بیمارستان امام رضا(ع) و فاطمی شهر اردبیل و بیمارستان‌های مرکزی هر شهر استان آماده‌سازی و پیش‌بینی شده است.

او برگزاری آیین چهارشنبه سوری را جزو آیین‌های مرسوم آخر سال عنوان کرد و با اشاره به مخاطرات هر ساله شهروندان به خصوص آسیب دیدن جوانان و نوجوانان در آستانه عید به خاطر بازی با مواد آتش‌زا و محترقه دست‌ساز گفت: همه شهروندان باید به صورت خودمراقبتی، آسیب‌های برگزاری این آیین را مدیریت کرده و از بروز خسارت مالی و به خصوص آسیب و صدمات جانی جلوگیری کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.