مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: خانه های دین و زندگی، صدای رسای مقام معظم رهبری به آحاد مردم جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین منصور باقربیک تبریزی در همایش توانمند سازی بانوان فعال فرهنگی، قرآنی خانه های دین و زندگی زاهدان که در محل سالن اجتماعات باغ ثامن انتظامی استان برگزار شده بود، با تاکید بر سرعت و شتاب بیشتر فعالیت های خانه های دین و زندگی گفت:خانه های دین و زندگی، یک کار فرهنگی می باشد که وابسته به هیچ بخش و نهاد و دستگاهی نبوده و این بزرگترین ثمره و ارزش این شجره طیبه است.

او گفت: در قالب این طرح، بانوان فعال و دغدغه مند، خانه خود را با همکاری همسر و فرزندان به پایگاه فرهنگی و دینی در محله تبدیل میکنند که این اقدام ارزش بسیار بالایی دارد .

خانه های دین و زندگی قلب تپنده و کانون فعال فکری و فرهنگی هستند

این مسئول گفت: خانه های دین و زندگی قلب تپنده و کانون فعال فکری و فرهنگی محله بوده و در نتیجه محدود به فعالیتی خاصی نیستند بلکه هر اقدامی که در راستای اعتلای فرهنگ و دیانت محله باشد را برنامه ریزی و اجرا می کنند.

او گفت: طرح خانه های دین و زندگی باید همانطور که مردمی آغاز شده، مردمی بماند و نباید تبدیل به فضای برخی تشکل های موجود شود که متاسفانه از مردم فاصله گرفته اند وهیچ کاری به مردم نداشته و مردم تنها مخاطب آنها بوده و مشارکتی در امورات آنان ندارند، وقتی به مردم متصل شویم، روز به روز شاهد رشد کمی و کیفی فعالیت ها بوده و کار توقف نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین باقر بیک تبریزی با بیان اینکه هنر شما مسئولان خانه های دین و زندگی، پای کار آوردن بانوان و بالا بردن حس مسئولیت پذیری در آنها است،  گفت: لازمه این کار، داشتن نگرش صحیح است، وقتی نگاهمان به مردم‌باشد و سطح توقعمان را پایین آوریم، شاهد حضور و مشارکت مردمی نیز خواهیم بود.

او گفت: محدوده جغرافیایی فعالیت خانه های دین و زندگی باید معین باشد تا مسئولان این خانه ها بتوانند با تک تک خانه های محله ارتباط گرفته و از آنان در امورات مختلف مشارکت گیرند.

او گفت:هر کوچه باید یک خانه دین و پاتوق دینی داشته باشد  این محل ها باید جایی برای برنامه ریزی و معرفت افزایی حوزه فرهنگی و دینی به شمار آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان توانمند سازی مسئولان خانه های دین و زندگی را وظیفه تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در حوزه علمی و محتوایی، پشتیبانی لازم از خانه های دین و زندگی انجام خواهد شد.

او گفت: مقام معظم رهبری در جلسه ای از نرسیدن صدای خود به مردم گلایه مند بود خانه های دین و زندگی باید صدای رسای مقام معظم رهبری به اقشار مختلف مردم باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار