کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از شناسایی یک کارگاه تولید کره تقلبی خبر داد.

علی بیاتی گفت: در گشت مشترک بازرسان معاونت نظارت وبازرسی سازمان صمت، اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی و معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هماهنگی مقام قضایی مقدار بیش از یک تن کره تقلبی و غیر استاندارد از یک کارگاه غیرمجاز کشف شد.

او گفت: در پی این فرآورده‌ها شامل دارو‌های سنتی، و مکمل‌های غیر مجاز، تقلبی، دست ساز، قاچاق و ممنوع است که در گشت مشترک گروه‌های بهداشتی بازرسان معاونت نظارت وبازرسی سازمان صمت، اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی و معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد کشف و جمع آوری شد. این کره‌ها به عنوان کره حیوانی گاوی در واحد‌های صنفی لبنیات سنتی و خواربار فروشی‌های سطح شهر مشهد عرضه می‌شد.

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با توجه به نتیجه آزمایش وآنالیز کره‌ها توسط آزمایشگاه معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کره‌ها از ترکیب روغن نباتی (مارگارین) و خامه صنعتی حاصل شده است.

بیاتی گفت: پس از بررسی اسناد مدارک خرید و فروش این کارگاه غیر مجاز و به علت تقلب در عرضه بیش از ۷۵ تن کره تقلبی پرونده‌ای به ارزش بیش از ۲۹ میلیارد ریال برای متصدی کارگاه تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شد.

او گفت: در صورت مشاهده هر نوع تخلف اقتصادی موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت استان خراسان رضوی در مرکز استان و شهرستان‌ها اطلاع رسانی کرده تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.