کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی از بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید تا پایان هفته خبرداد.

آذر رضایی پور گفت: بر اساس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی به اشکال بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید قرار گرفته است، انتظار می‌رود تا روز‌های پایانی هفته به فعالیت خود ادامه دهد.

در۲۴ ساعته گذشته قوچان با پنج درجه بالای صفر و مه‌ولات با ۲۶ درجه سلسیوس، سردترین و گرمترین نقاط استان گزارش شدند، همچنین دمای هوای مشهد در این مدت بین هشت و ۱۴ درجه بالای صفر در نوسان بود و پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در گرمترین ساعات امروز به ۲۰ درجه بالای صفر برسد.

او گفت: بر همین اساس امروز و همچنین روز چهارشنبه دمای هوا افزوده می‌شود، ولی در روز‌های پایانی سال شاهد کاهش دما خواهیم بود که در نواحی کوهستانی بارش‌ها به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در روز پنجشنبه بر حجم و گستره بارش‌ها افزوده می‌شود، در این مدت بارش‌های رگباری همراه با وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه با احتمال وقوع خسارت برای برخی نواحی پیش‌بینی می‌شود.

رضایی پور گفت: در حال حاضر شهرستان‌های قوچان، کلات، درگز، مشهد، گلمکان و چناران همراه با مه رقیق است و ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد از تربت جام با ۱۰۸ کیلومتر در ساعت و بالاترین میزان بارش از کلات با ۲ میلیمتر گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار