سفارت چین در واشنگتن:

مسکو از پکن درخواست کمک نظامی نکرده است

سفارت چین در واشنگتن گزارش‌ها درباره «درخواست کمک روسیه از چین برای مقابله با تحریم‌ها» و «دریافت تجهیزات نظامی» را رد کرد.

سفارت چین در واشنگتن در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر «درخواست کمک روسیه از چین برای مقابله با پیامد‌های تحریم‌ها» و همچنین «دریافت تجهیزات نظامی» اعلام کرد، مسکو از پکن درخواست کمک نظامی نکرده است.

به گزارش الجزیره، سفارت چین در واشنگتن اعلام کرد: «نکته مهم اکنون جلوگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل است. وضعیت کنونی اوکراین بسیار نگران کننده است.»

سفارت چین در واشنگتن گفت: هرگز نشنیده ام که مسکو از پکن برای جنگ اوکراین درخواست کمک نظامی کرده باشد.

روزنامه آمریکایی فایننشال‌تایمز پیش از این مدعی شده بود روسیه از چین درخواست تجهیزات نظامی کرده است.

نشریه نیویورک تایمز هم به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد: «روسیه از چین برای مقابله با پیامد‌های تحریم‌ها، درخواست کمک اقتصادی کرده است.»

نشریه آمریکایی واشنگتن‌پست نیز به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شده است: «روسیه پس از حمله به اوکراین، برای دریافت تجهیزات و کمک‌های نظامی به چین متوسل شده است.»

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز گذشته (یکشنبه) ادعا کرد که آمریکا بیکار نخواهد نشست تا کشور ثالثی خسارات روسیه در راستای حمله به اوکراین را جبران کند.

با وجود اظهارات سالیوان، چین از زمان شروع حمله روسیه علیه اوکراین اعلام کرده است نباید امنیت یک کشور به خطر بیفتد. در همین راستا چند روز پیش کمک بشردوستانه ۵ میلیون «یوآن چین» از راه لهستان وارد اوکراین شد.

روابط مسکو و کی‌یف که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه دچار تنش شده بود با مداخلات آمریکا و هم‌پیمانانش به درگیری نظامی ختم شد.

آمریکا و غرب که خود با دادن وعده‌هایی به اوکراین مبنی بر عضویت اوکراین در پیمان ناتو، نیرو‌های نظامی خود را در اروپای شرقی و تا نزدیکی مرز‌های روسیه آورده و اقدام به تحریک مسکو کرده‌اند، از آغاز درگیری‌های روسیه در اوکراین تحریم‌های گسترده‌ای علیه مقامات و مؤسسات روسی وضع کرده‌اند.

ترجمه و تنظیم: رسول ناعمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
امیدوارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
پکن باید صریحا فتنه گری آمریکا تو اکراین رو محکوم کنه
آخرین اخبار