عکس جدید تلسکوپ هابل، جریان‌های پرانرژی را نشان می‌دهد که توسط یک ستاره جوان پرتاب می‌شوند و ساختاری به نام اجرام هربیگ هارو را تشکیل می‌دهند.

تصویر این هفته از تلسکوپ فضایی هابل، جریان های پرانرژی و دراماتیکی را نشان می‌دهد که توسط یک ستاره جوان پرتاب می‌شوند و ساختاری به نام اجرام هربیگ هارو را تشکیل می‌دهند.

به گزارش digitaltrends، این تصویر اجرام HH۳۴ را نشان می‌دهد که در فاصله ۱۲۵۰ سال نوری از ما در سحابی شکارچی قرار دارد. سحابی شکارچی محل تشکیل ستارگان فعال است و از آنجایی که به اندازه کافی روشن است حتی با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است و اغلب برای یادگیری در مورد شکل گیری ستارگان مطالعه می‌شود. اجرام هربیگ هارو زمانی تشکیل می‌شوند که یک ستاره جوان، به ویژه پرانرژی، ذرات گاز یونیزه شده را در جریان‌هایی به بیرون پرتاب می‌کند. این جریان‌ها معمولاً از طرف مقابل ستاره پرتاب می‌شوند و گاز و غبار اطراف خود را روشن می‌کنند و در رنگ‌های زیبایی می‌درخشد.

 اجرام هربیگ هارو

این جریان‌ها به قدری قدرتمند هستند که می‌توانند با سرعت صد‌ها مایل در ثانیه حرکت کنند، به این معنی که بسیار فراتر از ستاره گسترش می‌یابند و این شکل‌های بلند و نازک را تشکیل می‌دهند که از فواصل بسیار دور دیده می‌شوند. یکی از دانشمندان تلسکوپ هابل می‌نویسند: "تصاویر این جرم خاص که HH۳۴ نام دارد، قبلاً توسط هابل بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۷ و دوباره با جزئیات باشکوه در سال ۲۰۱۵ ضبط شده بود. "

اگر به تصویر قبلی HH۳۴ که در سال ۲۰۱۵ گرفته شده است نگاه کنید، می‌توانید ببینید که چگونه این شی در چند سال از آن زمان تاکنون تغییر کرده است. بیشتر اجرام نجومی مانند ستارگان تمایل به تغییر در دوره‌های هزاران سال یا بیشتر دارند، بنابراین دیدن یک شیء در حال تغییر به این سرعت امری نادر است. با نگاه کردن به اجسامی مانند HH۳۴، اخترشناسان می‌توانند در مورد شکل گیری ستارگان و فواره‌های انرژی که می‌توانند منتشر کنند، مطالب جدیدی را بیاموزند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار