رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: باید بر حفظ محورهای اصلی توسعه، مزیت‌ها، ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خراسان رضوی تاکید کرد.

 دکتر مسعود میرزایی شهرابی گفت: از جمله ظرفیت‌های مغفول مانده، بخش معدن است زیرا جایگاه ایران در ذخایر معدنی دنیا ممتاز است، ولی سهم تولید ناخالص ملی شش دهم درصد از تولیدات معدنی است و ظرفیت خراسان رضوی به عنوان یکی از مهمترین و غنی‌ترین منابع و ذخایر معدنی کشور می‌تواند سهم ویژه‌ای را در رونق اقتصادی استان و کشور به خود اختصاص دهد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با همکاری مراجع ذی‌ربط، این استان می‌تواند پیشران در جایگزینی معدن به جای نفت در اقتصاد نفتی کشور شود و برای تحقق این مهم، راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع مواد معدنی در شرق کشور و مرکز تحقیقات مواد معدنی باید در دستور کار قرار گیرد.

او گفت:گام دوم انقلاب مرحله‌ای مهم از نیل به تمدن نوین اسلامی است که نقش پارک علم و فناوری در این مرحله بسیار حیاتی است لذا مبنای سیاست‌گزاری و اقدامات مؤثر و تعالی بخش علمی، اجتماعی و صنعتی در مهمترین پارک علم و فناوری شرق کشور، اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی، رهنمود‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی معظم‌له مورخ ۹۳/۶/۲۹ و سیاست‌های دولت مردمی و وزارت علوم و اولویت‌های تاکید شده جنابعالی در حکم ابلاغ مسئولیت است.

میرزایی گفت:  تعامل با مراکز دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های عمومی و خصوصی کشور‌های منطقه و ایجاد قطب علم و فناوری در منطقه غرب آسیا با مشارکت کشور‌های همسایه با توجه به سیاست خارجی همسایگی در دیپلماسی دولت سیزدهم مورد اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.