استاندار لرستان گفت: توزیع کالا‌های اساسی مرتبط با رزق و روزی و زندگی مردم باید با برنامه‌ریزی و اقدام به موقع توزیع شود.

جلسه اقدام مشترک تنظیم بازار استان لرستان با حضور فرهاد زیویار استاندار، مدیران کل امور اقتصادی، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، اتاق اصناف و رؤسای ادارات مرتبط درباره کنترل و نظارت لازم بر بازار شب عید برگزار شد.

وی در این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های اخیر در مراکز استان‌های لرستان و تهران اظهار داشت: یکی از موقعیت‌هایی که می‌تواند نقش رسانه‌ای تولیدات استان را تکمیل کند، بحث اطلاع رسانی و برپایی نمایشگاه‌های مختلف است که باید به خوبی از آن بهره برداری کرد.
استاندار لرستان با بیان اینکه تنظیم بازار بحثی حکومتی است که در آن پیرامون تولید و توزیع کالا و خدمات راه کار ارایه می‌شود، افزود: میزان مصرف مردم معمولا در ایام پایانی سال، نوروز و بخصوص سال آینده که تقارن آن با ماه مبارک رمضان است، موجب می‌شود، اعداد و ارقام در مقایسه با گذشته متفاوت باشد.
وی از سازمان برنامه و بودجه استان خواست تا با توجه به نقش نظارتی جهادکشاورزی بر بازار، شرایطی را فراهم کند که در حد بضاعت، حداقل امکانات جهادکشاورزی برای آن‌ها فراهم شود، گفت:، زیرا توزیع کالا‌های اساسی با رزق و روزی و زندگی مردم مرتبط است و برنامه‌ریزی و اقدام به موقع در این خصوص حائز اهمیت است.
استاندار لرستان در مورد نظارت مستمر بر قیمت کالا‌ها توسط اکیپ‌های جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی برای فعالیت کشتارگاه ها، نحوه توزیع مرغ و گوشت بخصوص در روز‌های اولیه، همکاری صدا وسیما در زمینه اطلاع رسانی، پوشش اخبار و همچنین همکاری جهاد کشاورزی با تعزیرات و فرمانداری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
زیویار با اشاره به اصطلاح قرارگاه گفت: خروجی قرارگاه حاصل یک کار جمعی بوده و لازم است، ضمن ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها، هماهنگی صنوف بعنوان بخش غیردولتی که در حیطه اختیارات دولت قرار نمی‌گیرد، مورد توجه باشد، زیرا ظرفیت انبار‌ها و امکانات دولتی محدود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.