مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: تعامل و ارتباط حوزه دانشگاه و پژوهش با بخش اجرا به ارتقای حفاظت منابع طبیعی کمک شایانی خواهد کرد.

شیرازد نجفی در هفتمین روز از هفته منابع طبیعی؛ در یک میزگرد تخصصی با حضور اساتید دانشگاه، محققین و مجریان طرح‌های پژوهشی، اظهار داشت: تعامل و ارتباط دو سویه حوزه دانشگاه و پژوهش با بخش اجرا به ارتقای حفاظت منابع طبیعی کمک شایانی خواهد کرد.
وی به اعتبارات مصوب پژوهشی اداره کل منابع طبیعی که اولویت اصلی آن پژوهش است اشاره کرد و افزود: در راستای کنترل و مبارزه با زوال بلوط، کارگروه مربوطه تشکیل شده که در همین راستا در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به استان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای کنترل و پیشگیری از زوال بلوط تخصیص داده شد.
نجفی به پیگیری لازم جهت استقرار مرکز تحقیقات بلوط در استان لرستان اشاره کرد و گفت: منابع طبیعی در این ارتباط خواستار همکاری و همراهی دانشگاه لرستان، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و همه صاحب نظران حوزه منابع است.
وی اقدامات و پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه مبارزه با آفات و بیماری‌ها و سایر فعالیت‌ها را مهم برشمرد و عنوان کرد: در حوزه آبخیزداری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها کار‌های مهمی صورت گرفته که در آینده شاهد اثربخشی تمام تحقیقات و فعالیت‌های اجرایی در این حوزه‌ها خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.