قطع بی رویه درختان در شهرستان سربیشه باعث گلایه اهالی این منطقه شده است.

یکی از هم استانی‌ها در شهرستان سربیشه با ارسال تصاویری از قطع درختان کهنسال در این شهرستان در هفته درختکاری گلایه خود را اعلام کرده است.

او گفت: تعداد زیادی درخت در شهرستان سربیشه در هفته درختکاری قلع و قمع می‌شود؛ آیا نمی‌دانند که چقدر زمان می‌برد که نهال‌هایی که کاشته می‌شود به این رشد برسند؟

به دنبال این گلایه پیگیر علت قطع درختان در این شهرستان از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی شدیم.

قطع درختان بدون مجوز، غیر قانونی است

نصرآبادی گفت: تصاویر ارسالی از شهروند خبرنگار مربوط به قطع درختان در اراضی کشاورزی و باغی مردم است که آن هم اگر بدون مجوز از جهاد کشاورزی صورت بگیرد، غیرقانونی است.


بیشتر بخوانید


او گفت: درختان تنها در صورتی باید قطع شود که سازمان جهاد کشاورزی تأیید کند درخت به طور کامل خشک شده است و دیگر پاجوش نمی‌زند.

به گفته نصرآبادی درختانی که آفت زده اند نیز باید به طور کامل قطع و از باغ جدا شوند که این کار نیز حتما باید با مجوز و تشخیص سازمان جهاد کشاورزی صورت بگیرد و آفت زدگی بیشتر در درختانی مانند بادام و گردو دیده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در این بین ممکن است از کشاورز سوء استفاده شود؛ یعنی افرادی که کوره زغال دارند چوب درختان را با قیمت بالایی از کشاورز بخرند و همین موضوع باعث وسوسه او شود، به حدی که حتی دست به قطع درختان نیمه خشک خود بزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار