شهروندان قزوینی در صورت مشاهده عرضه کالا‌های غیراستاندارد؛ مراتب را برای رسیدگی از طریق سامانه ۱۵۱۷ گزارش کنند.

سیروس صارمی مدیرکل استاندارد قزوین گفت: در ایام پایانی سال خرید مردم به ویژه مواد غذایی افزایش می‌یابد و در صورتی که این محصولات از استاندارد برخوردار نباشند، می‌توانند سلامت مصرف کنندگان را تهدید کنند.

 استاندارد تضمینی ایمنی و کیفیت و سلامت کالا‌ها و خدمات است و شهروندان باید هنگام خرید به نشان استاندارد کالا‌هایی که مشمول پروانه اجباری هستند، توجه داشته باشند.

همزمان با نزدیک شدن به نوروز ۱۴۰۱ طرح عیدانه استاندارد با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از عرضه کالا‌ها و خدمات غیراستاندارد به گردشگران و شهروندان در حال اجراست و در قالب آن نظارت‌ها و بازرسی‌های خود را تشدید کرده ایم.

 در قالب این طرح اصناف و همچنین مراکز خدماتی، تفریحی و رفاهی مورد بازرسی قرار می‌گیرند که این اقدام تا پایان تعطیلات نوروز تداوم خواهد داشت.

شهروندان می‌توانند به منظور اطمینان از صحت پروانه کاربرد علامت استاندارد کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت وجود مغایرت مراتب را از طریق شماره ۱۵۱۷ و یا شماره ۳۳۶۵۷۱۸۲ به واحد رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد قزوین اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار