در مصوبات سفر رئیس جمهور ۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی مازندران و رفع موانع پیشنهاد شده است.

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی کشور در دشت ناز ساری گفت: در مصوبات سفر برای افزایش قابلیت‌های بخش کشاورزی مازندران و حل مشکلات این بخش ۳ هزارمیلیارد تومان برای مباحثی مانند آبیاری زهکشی، پروژه‌های علمی در حوزه زراعت وباغبانی، طرح‌های آبخیردازی، شیلات، جنگل و مراتع دیده شده است.

به گفته او اگر چه مازندران قلب تپنده کشاورزی ایران و پر ظرفیت‌ترین استان کشور در ابین بخش است، اما یکی از ضعف‌های بزرگ کشاورزی در مازندران نبود و کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی است که در این ۳ هزار میلیارد تومان نیز برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی لحاظ شده است.

مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که ۲۳۰ هزار هکتار آن شالیزار است و در تولید ۱۴ رقم محصول کشاورزی رتبه برتر کشور را دارد.

این استان اگرچه ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور را دارد، اما هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

اختصاص ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار به شیلات مازندران

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای اداری شهرستان بابلسر، گفت:۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار به بخش شیلات مازندران اختصاص داده شد.

او می‌گیوید: ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار هم به بخش باغبانی و توسعه کشت در اراضی شیبدار اختصاص یافت.

مازندران با توجه به اهمیتی که در بخش امنیت غذایی کشور دارد، مورد توجه‌ی ویژه‌ی وزارت جهاد کشاورزی است

به گفته ساداتی نژاد ۳۰۷ میلیارد تومان هم برای صدور اسناد اراضی در مازندران اعتبار گذاشته شد.

او می‌گوید:یکی از کشور‌های اروپایی که وسعت برابری با استان مازندران و گیلان دارد در هر هکتار زمین ۲۰ هزار دلار درآمد داشته  ولی و هر هکتار زمین در مازندران ۲۸۰ دلار درامد کسب می شود که دلیل این تفاوت، به فناوری بر می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار