رئیس جمهور در دربازدید از بندر امیرآباد گفت: زمینه استقرار صنایع با رعایت نکات زیست محیطی در این بندر مهم باید فراهم شود.

رئیس جمهور در اولین برنامه سفر خود پس از ورود به مازندران در بازدید از بندر امیر آباد گفت: موانع زیست محیطی برای توسعه بندر و استقرار صنایع پاک در آن باید بر طرف شود.

او افزود: دولت با توجه به نقش این بندر حتما زمینه‌ استقرار صنایع و رفع موانع زیست محیطی را  فراهم خواهد کرد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز استقرار پتروشیمی و کارخانه مس در این بندر را از جمله طرح‌های مهم برشمرد و از رئیس جمهور خواست امکان توسعه شرق به غرب بندر امیر آباد فراهم و زمینه‌های از سر گیری مجدد فعالیت برخی کارخانه‌های غیر فعال در این بندر نیز مهیا شود.

منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد، در شرق مازندران و ۵۱ کیلومتری مرکز استان قراردارد و با برخورداری از اسکله منحصر بفرد رو – رو ریلی، ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷.۵ میلیون تن، بیش از هزار هکتار اراضی پشتیبانی بزرگترین بندر نسل سوم حاشیه دریای خزر و تنها بندر شمالی متصل به شبکه ریلی کشور است

ساخت این مجتمع بندری به عنوان حلقه اصلی اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال، جنوب از سال ۱۳۷۵ آغاز و نخستین پست اسکله آن اردیبهشت سال ۱۳۸۰ افتتاح شد.

بازدید دوباره رئیس‌جمهور از تالاب بین‌المللی میانکاله

رئیس جمهور همراه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در تالاب بین‌المللی میانکاله از آخرین وضعیت مدیریت این تالاب بین‌المللی بازدید کرد.

آقای رئیسی در این بازدید از ضرورت حفظ ملاحظات زیست محیطی در این تالاب تاکید کرد و از استاندار مازندران خواست هر گونه فعالیت در این پناهگاه و تالاب، باید با ملاحظات زیست محیطی انجام شود.

او افزود: توسعه طبیعت گردی راهکاری برای حفظ طبیعت و توسعه گردشگری است و بدون ایجاد تاسیسات زاید و با حفظ زیست بوم میانکاله و مشارکت مردم می‌توان به حفظ و توسعه گردشگری این منطقه کمک کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.