دبیر هنری جشنواره روح الله گفت: مرکز تخصصی مشاوره برای تولید آثار با محتوایی در ارتباط با امام در راستای تولید نمایشنامه‌های غنی ایجاد شد.

هوشنگ جمشیدیان گفت: باید تقدیر کنیم از افرادی که این اعتقاد را عملیاتی کردند که می‌توان گفتمان و اندیشه‌های حضرت امام را با برترین هنر برای همه بیان کرد و چهره به چهره به دیگر نسل‌ها رساند و این مسیر در مؤسسه ادامه خواهد یافت.

جشنواره روح الله از بهمن ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شد، دو سال ادامه یافت، اما متأسفانه جشنواره سوم به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد تا اینکه در دی ۱۴۰۰ تصمیم به ادامه جشنواره سوم گرفتیم، گفت: از سال آینده جشنواره به شکل ملی برگزار می‌شود.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله میگوید هدایای بخش نمایشنامه نویسی جشنواره سوم به دلیل عدم نیاز به اجرا در همان سال ۹۸ اهدا شد.

پنج نمایش صحنه‌ای «پنجره‌ای رو به حقیقت» به کارگردانی متین تدریس حسنی، «زیر موازی فاصله ها» رضا قلع گری، «تنگ‌های شکسته» علی گنجی، «خورشید برای مهربانو» مجید جزایری و «بی تو کابوس‌هایم تعبیر می‌شوند» محمدرضا بدری در بخش صحنه‌ای سومین جشنواره اجرا شد.

 در بخش خیابانی نیز «خان مشک آباد» کریم مقدسی از مرکزی، «مهربانوان وطنم»، «خون آبادی، قیام» مسعود کریمی بروجرد، «روایت روح خدا «هومن میرمعنوی از رشت، «۲۹» مهدی صالحیار از تبریز و رضا شیپوری محمد نادری از اصفهان اجرا شد.

به گفته او کارگاه‌های مختلف از جمله بازیگری پیشرفته و تولید متون نمایشی و محتوا را تا سال آینده شاهد خواهیم بود.

جمشیدیان از ایجاد مرکز تخصصی مشاوره برای هنرمندان خبر داد و گفت: این مرکز برای تولید آثار با محتوایی در ارتباط با امام خمینی (ره) در تمام طول سال در اختیار هنرمندان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار