معاون استاندار فارس به تغییرات ایجاد شده در مدیریت شهری و حاکم شدن فضای جدید بر شهرداری‌ها اشاره و دیدگاه و خلاقیت و برنامه مدیران شهری را از جمله موارد بسیار مهم در اداره شهر‌ها اعلام کرد.

محمود رضایی کوچی در جمع شهرداران فارس با عنوان اینکه ماهیت کار شهرداری به عنوان یک پارلمان محلی با سایر دستگاه‌های اجرایی و دولتی متفاوت است، گفت: نظام اداره شهرداری‌ها نظام درآمد هزینه‌ای است و هزینه کرد شهرداری از منابعی که در شهر تولد می‌شود تامین می‌شود.

به گفته او، از این رو دیدگاه و خلاقیت متفاوت شهرداران به عنوان شهرداران به عنوان مدیران شهر‌ها در ایجاد منابع درآمد و تولید ثروت و در اداره شهر بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده سرنوشت شهر‌ها در بسیاری از موارد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در تشریح وضعیت شهرداری‌های استان، گفت: شهرداری‌های فارس در برخی شاخص‌ها نسبت به میانگین کشوری، بالاتر و در برخی شاخص‌ها در رتبه پایین تری قرار دارند.

رضایی خطاب به شهرداران استان به ویژه شهرداران جدید، گفت: مدیران شهری باید با جدیت برنامه میان مدت ۵ ساله‌ای در مورد اهداف و چشم انداز کاری خود تعریف کرده و بر اساس خط مشی حساب شده پیش بروند؛ در همین راستا دفتر مدیریت شهری نیز باید این برنامه را از شهرداران خواسته و شرایط تحقق آن را رصد کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس برنامه مدیران شهری را به مثابه ستون‌های مالی، اداری و حقوقی برای اداره شهر دانست و گفت: قطعا مدیریت شهری بدون برنامه ریزی ممکن نخواهد بود و به هدر رفت فرصت‌های زیادی برای شهر منجر خواهد شد.

رضایی کوچی روزمرگی را آفت عملکرد شهرداری‌ها دانست و گفت: در نظام برنامه ریزی کشور برای شهرداری‌ها، وحدت رویه‌ای تعریف شده که طرح‌های هادی و جامع، بخشی از این رویه تعریف شده است.

او به مبحث مهم بودجه در شهرداری‌ها نیز اشاره کرد و گفت: برخی از شهرداری‌های استان بودجه مصوب خود را اعلام کرده‌اند و برخی نیز در حال تصویب و نهایی کردن آن هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، عدد و رقم پیش بینی شده در بودجه شهرداری‌های استان را بالای ۱۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این عدد از بودجه عمرانی استان بسیار بالاتر است.

به گفته رضایی، این تفاوت در بودجه شهرداری‌ها با بودجه عمرانی استان، از توانایی شهرداری‌ها برای خلق درآمد و از جایگاه مهم آنان برای تولید ثروت گواهی می‌دهد.

او در ادامه و در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اساسی و مهم دولت اجرای طرح نهضت ملی و تولید مسکن است، گفت: سهم فارس از رقم تولید مسکن در طرح مذکور، مجموعا معادل ۲۶۰ هزار واحد مسکونی است لذا از شهرداران فارس انتظار می‌رود وظایف قانونی وتکالیفی که در تحقق این برنامه مهم دولت بر عهده شهرداری‌ها است را به نحو احسنت انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اجرای گسترده و توانمند این برنامه مهم دولت را باعث ایجاد رشد و شکوفایی، گردش اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی قابل توجهی در شهر‌ها اعلام کرد.

رضایی همچنین به متفاوت بودن نوروز پیش رو با نوروز دوسال گذشته اشاره کرد و گفت: شهرداران در روز‌های پایانی سال و برای نوروز اقدامات خلاقانه خود را به نمایش بگذارند و در بحث پاکسازی ورودی شهرها، رنگ آمیزی و توجه به شرایط ظاهری و بصری شهر، تمام همت خود را به کار بگیرند.

او همچنین آمار سفر‌های نوروزی در سال ۱۴۰۱ نسبت به دو سال قبل را با رشد محسوس پیش‌بینی کرد و گفت: در این شرایط بحث کنترل ترافیک ورودی و مراکز شهر‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با توجه به وسعت فارس باید با کمک تمام دستگاه‌های و نهاد‌های متولی از جمله راهداری، ترافیک و پلیس راهور ترافیک جاده‌ای را به بهترین نحو کنترل کرده و به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای را شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار