سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به منظور اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده، ضرورت دارد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجموعه دانشگاه به طور جدی دنبال شود و برای گسترش این امر و ترویج فرهنگ آن تلاش کرد.

دکتر سید وحید حسینی در نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های این شورا و نقش آن در رفع چالش‌های پیش رو در زمینه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، بر سیاست‌های جدید برای توسعه آن همگام با سیاست‌های ابلاغی تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، پس از بررسی اساسنامه شورای فرهنگی، وظایف اعضای شورا، نحوه برگزاری نشست‌های شورا و محور‌های آن، اقدامات انجام شده شورای فرهنگی دانشگاه را مورد پایش قرار داد.

او همچنین در این نشست بر تشکیل کمیته‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف فرهنگی تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود در کمیته‌های تخصصی فرهنگی در زمینه‌های مختلف و به ویژه رویکرد‌های جدید در حوزه خانواده و جوانی جمعیت بحث و تبادل نظر شود و پس از آن برای تصمیم گیری کلان و اجرای سیاسیت‌های جدید در شورای فرهنگی دانشگاه مطرح شود.

دکتر سید وحید حسینی گفت: برای ارتقای ترویج فرهنگی خانواده و جوانی جمعیت و فرزندآوری و تسریع در این امر، لازم است نشست شورای فرهنگی به صورت ماهیانه و منظم برگزار شود تا با تدوین شاخص‌های ارزیابی و سنجش اقدامات اثربخش، چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه در اسرع وقت رفع شود.

در این نشست مقرر شد که موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با احیای ستاد ازدواج و توسعه این امر در مجموعه دانشگاه با محوریت با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیگیری شود.

این نشست، با تصویب ثبت هیات الرضای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.