رضایی گفت: هر گونه تغییر نام و یا کاربری مدارس خیرساز بدون هماهنگی، تخلف است؛ مگر در مواردی که اجازه خیر و یا وارث آن وجود داشته باشد.

 رضا رضایی در دیدار با مجمع خیران بانوان مدرسه ساز استان کرمان، خیران مدرسه‌ساز را یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی توصیف کرد و گفت: فعالیت خیران علاوه بر نقش آن‌ها در عمران و آبادانی کشور دارای تأثیرات مثبت روی دانش‌آموزان است.

او می گوید: جامعه خیران و نهاد‌های خیری دارای توانایی‌های بالایی هستند که می‌توان از ظرفیت‌های آن‌ها در زمینه‌های مدرسه‌داری، مدرسه‌یاری، نگهداشت و تجهیز مدارس بهره‌مند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به پایین بودن متوسط سرانه فضای آموزشی استان کرمان نسبت به میانگین کشوری پرداخت و  گفت: مهم‌ترین دلیل کمبود سرانه فضای آموزشی در شهر کرمان و مناطق حاشیه‌ای آن، مهاجرت است که با تدوین سند آمایش سرزمینی و جذب مشارکت خیران در سه سال آینده، سعی در رفع این مشکل خواهیم داشت.

او می گوید: تغییر نام و کاربری مدارس خیر ساز تخلف است و  براساس مصوبه ۶۶۳ شورای عالی آموزش و پرورش که قبلا به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ‌شده است، تغییر نام و یا کاربری مدارس خیرساز ممنوع و تخلف محسوب می‌شود؛ مگر در مواردی که اجازه خیر و یا وارث آن وجود داشته باشد.

رضایی گفت: نام‌گذاری و نوع کاربری مدارس باید براساس تفاهم‌نامه اولیه بین خیر، مجمع خیران مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام شود.

او به شکل گیری نهضت مدرسه سازی در آموزش و پرورش استان کرمان پرداخت و گفت: با افتخار در خدمت خیران هستیم و از ظرفیت آن‌ها در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به نقش موثر بانوان در جامعه سخن گفت و از ساخت ۱۱ سالن ورزشی در مدارس دخترانه استان کرمان برای  ارتقای سلامت دانش آموزان دختر خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار