رییس ستاد دیه استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار هزار نفر به دلیل جرائم غیر عمد در زندان‌های استان حبس هستند که خانواده اغلب آنان دچار تنگناهای معیشتی و بدهی شده‌اند.

اسدالله گرجی زاده گفت: از میان کل زندانیان جرائم غیرعمد ۱۱۴ نفر به دلیل نداشتن سابقه قبلی و شرایط خاص دارای اولویت آزادی هستند که جمع آوری کمک‌های مردمی برای آنان در حال انجام است.

او می‌گوید بخش زیادی از این افراد سرپرست خانوار هستندکه آبرودار و به دلیل سهل انگاری دچار بند هستند و کمک به آزادی آنان فرصت مغتنمی برای آنان خواهد بود.

گرجی زاده به ماهیت چند پرونده از این زندانیان اشاره کرد و گفت: چوپانی به دلیل رهایی قلاده سگ گله سبب کشته شدن یک نفر شده است و امکان پرداخت دیه ندارد و تعدادی هم به خاطر ضمانت از افراد بد حساب شرایط سختی را متحمل شده‌اند.

امسال ۷۱۰ زندانی جرائم غیر عمد استان آزاد شده اند که کل بدهی آنان نزدیک به ۲ هزار و ۵۵۰میلیارد ریال بود که با کمک خیران، حکم اعصارقضات، تسهیلات بانکی، ستاد دیه و صندوق خسارت بدهی و گذشت شاکیان آزاد شدند.

استان اصفهان رتبه اول آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و کمک به این قشر را دارد.

به گفته رییس ستاد دیه استان اصفهان جشن گلریزان در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و مقدمات برگزاری برنامه یک شب ضیافت در سال آینده در حال انجام است که البته مردم می‌توانند کمک‌های خود را به حساب ستاد دیه واریز کنند.

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان از رمضان سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون حدود ۱۷ هزار پرونده جرائم غیر عمد را مورد بررسی قرار داد که پس از اقدامات لازم از جمله مشاوره و تخفیف و گذشت رضایتمندانه از شاکیان و تامین اعتبارات از محل وجوه خیران و نیکوکاران و همچنین اعتبارات مصوب دولتی، بیش از سه هزار نفر در سال گذشته با پرداخت تسهیلات این ستاد از زندان آزاد شدند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.