کوه آتشفشانی مراپی در شبانه روز گذشته هفت بار فوران کرده و گدازه‌های آن تا کیلومتر‌ها جریان پیدا کرده است.

آتشفشان کوه «مراپی» اندونزی فوران کرده و خاکستر آن تمامی شهر‌ها و روستا‌های اطراف را پوشانده است. تا کنون ۲۵۰ نفر از ساکنان مجبور به تخلیه منازل خود شده و به پناهگاه‌های موقت پناه برده اند.

در فوران‌های شبانه روز گذشته بهمن‌هایی از ابر‌های داغ پرتاب کرد که حدود ۲۵۰ نفر از ساکنان را مجبور کرد به پناهگاه‌های موقت فرار کنند و خاکستر روستا‌ها و شهر‌های اطراف را پوشاند. این در حالی است که تلفات جانی گزارش نشده است.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، آتشفشان در جزیره پرجمعیت جاوه، حداقل هفت بار قبل و بعد از نیمه شب، فوران کرد و جریانی مخلوط از سنگ، گدازه و گاز، تا ۵ کیلومتری آن به راه افتاد. عبدالمهری، سخنگوی سازمان کاهش بلایای طبیعی اندونزی گفت که ۲۵۳ نفر به دلیل خطرات موجود در مراپی به پناهگاه‌های موقت منتقل شده اند.

وی گفت که خاکستر حاصل از فوران چندین روستا و شهر مجاور را پوشانده، اما هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

آژانس تحقیقات زمین شناسی و آتشفشان شناسی اندونزی اعلام کرد به ساکنانی که در دامنه‌های حاصلخیز مراپی زندگی می‌کنند، توصیه شده است که ۷ کیلومتر از دهانه فاصله بگیرند.

کوه مراپی فعال‌ترین کوه در بین بیش از ۱۲۰ آتشفشان فعال در اندونزی است و اخیراً بار‌ها با گدازه و ابر‌های گازی فوران کرده است. مرکز کاهش خطرات آتشفشانی و زمین شناسی، وضعیت هشدار مراپی را که از زمان شروع فوران در نوامبر گذشته در دومین سطح از چهار سطح قرار داشت، افزایش نداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار