آتش فشان سمرو در اندونزی که شنبه فوران کرد تاکنون جان ۳۴ تن را گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، در پی فوران آتش‌فشان سمرو در اندونزی، نیرو‌های امدادی همچنان مشغول حفاری برای یافتن بازماندگان هستند.

عبدالمهری، رئیس دپارتمان داده‌ها و اطلاعات هیات ملی مدیریت بلایای اندونزی در یک کنفرانس خبری گفت که تا اواخر روز دوشنبه، تعداد قربانیان این حادثه ۲۲ نفر بوده است.

هرچند، به گزارش‌ای ای‌اف‌پی تا امروز (سه‌شنبه) ۳۴ نفر جان خود را از دست داده اند و ۱۷ نفر همچنان مفقود هستند. افزون بر این، بنا به اعلام آژانس مدیریت بلایای اندونزی، تا کنون سه هزار و ۷۰۰ نفر از منازل خود به مکان‌های دیگری منتقل شده اند. گفته می‌شود افراد تخلیه شده شامل صد‌ها روستایی بودند که در نزدیکی سدی زندگی می‌کردند که روز دوشنبه به دلیل گدازه‌های سرد و باران شدید ترکید.

فوران آتش‌فشان

بر اساس بیانیه ستاد فرماندهی بحران کوه سمرو، نزدیک به سه هزار خانه و ۳۸ مدرسه بر اثر آوار آسیب دیده اند. این فوران همچنین یک پل که «لوماجانگ» را به منطقه همسایه «مالنگ» متصل می‌کرد تخریب کرده و دسترسی به جاده اصلی را مسدود کرد. این مسئله، تیم‌های نجات را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

ویدیو‌های منتشر شده نشان می‌دهد روستا‌ها به طور کامل رها شده اند و وسایل نقلیه زیر گل دفن شده اند. درختان و خانه‌ها نیز زیر غباری از خاکستر پوشیده شده اند.

حسنیه، ۳۱ ساله یکی از اهالی منطقه گفته است: «در ابتدا فکر کردم که این انفجار یک بمب است. ناگهان همه‌جا تاریک شد، انگار قرار بود زمین را نابود کند».

گفتنی است، آتش‌فشان سمرو، یکی از فعال‌ترین آتش‌فشان‌های اندونزی، روز شنبه فوران کرد و خاکستر داغ و گاز‌های آتش‌فشانی را به هوا پرتاب کرد.

پیش‌تر نیز در سال ۲۰۱۰، آتش‌فشان مراپی در این کشور فوران کرده و باعث مرگ ۳۵۰ نفر شد.

آتش فشان اندونزی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار