شناسایی نیازمندان واقعی با سامانه سها

اطلاعات ۵۳ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در سامانه امداد هوشمند ثبت و ویرایش شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی از ثبت و ویرایش اطلاعات ۵۳ هزار خانوار مستمر بگیر دائم، غیر دائم و تک و چند خدمتی از جامعه هدف این نهاد در سامانه امداد هوشمند خبر داد و گفت: در فاز بعدی حوزه‌های دیگر فعالیت شامل اشتغال، مسکن، بهداشت درمان، فرهنگی ویرایش و بارگذاری خواهد شد.

او با اعلام فعالیت سامانه هوشمند امداد (سها) در خراسان جنوبی گفت: فاز نخست اجرای این طرح از آذر امسال اجرا شده و مددجویان و واجدان شرایط با مراجعه به آدرس soha.emdad.ir اقدام به ثبت نام و خود اظهاری پرداختند.

حسینی گفت: این سامانه برای شناسایی و شفاف سازی اطلاعات نیازمندان استان راه اندازی شده است و ۳۲ فرآیند در این سامانه پیش‌بینی شده که اکنون ۶ فرایند انجام شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: حفظ کرامت مددجویان و جلوگیری از مراجعه حضوری و اتلاف وقت جامعه هدف، تسهیل در ارائه خدمت، اعتمادسازی، نیازسنجی واقعی محرومیت‌ها و دست‌یابی به آمار و اطلاعات واقعی از اهداف راه اندازی سامانه هوشمند امداد است.

او گفت: ۲۷ وب سرویس و دیتا‌های سایر سازمان‌ها به سامانه هوشمند امداد وصل می‌شود و استعلام اطلاعات را انجام می‌دهند و صحت اطلاعات درج شده در این سامانه توسط تامین اجتماعی، بهزیستی، ثبت احوال و سایر سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با ارائه خدمات بررسی می‌شود.

حسینی از پیش بینی ارائه ۱۵ برنامه و ۱۲۰ نوع خدمت به مددجویان تحت پوشش و حمایت کمیته امداد در این سامانه خبر داد و گفت: برای ورود اطلاعات در این سامانه علاوه بر شماره ملی، کد پستی صحیح محل سکونت و شماره تلفن همراه به نام شخص مددجو ضرورت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار