مدیرجهاد کشاورزی تربت جام گفت: از ابتدای دی ماه تاکنون ۶ هزار کیلوگرم آرد یارانه‌ای و هزار و ۶۰۰ کیلوگرم آرد نیمه یارانه‌ای خارج از شبکه از نانوایی های متخلف این شهر کشف شده است.

علیرضا عرفانی گفت: در سه ماهه اخیر با توجه به اجرای قانون انتزاع و انتقال وظایف از اداره صمت به مدیریت جهاد کشاورزی، با هماهنگی فرماندار و رئیس کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان و حمایت‌های قضایی دادستان برای مطالبه حقوق شهروندان تربت جامی و همراهی دیگر اعضا کارگروه تا کنون بیش از ۷۰ مورد بازدید از نانوایی‌های سطح شهر و بخش‌ها صورت گرفته و به طور مستمر ادامه دارد.

به گفته او در این ارتباط و در راستای وظایف ذاتی بازرسان مدیریت جهاد کشاورزی تاکنون برای تعداد ۱۱ صنف نانوایی تشکیل پرونده که ۲ واحد پلمب و میزان ۶۰۰۰ کیلوگرم آرد یارانه‌ای و ۱۶۰۰ کیلوگرم آرد نیمه یارانه‌ای خارج از شبکه کشف شده  است.

مدیرجهاد کشاورزی تربت جام گفت: عرضه خارج شبکه آرد، کم فروشی، گرانفروشی نصب نکردن تابلو نرخنامه، کیفیت و رعایت نکردن تعداد و ساعت پخت از مهمترین تخلفات مشاهده شده در برخی از نانوایان است.

عرفانی گفت: یارانه پرداختی در حوزه آرد و نان اختصاص به شهروندان دارد و هیچ دستگاه و یا تولید کننده زنجیره فوق از گندم گرفته تا تولید آرد و نان حق سوء استفاده و اخلال در بازار و اجحاف به شهروندان را ندارد.

او گفت: نانوایان ملتزم و موظف به رعایت هر چه سریعتر دستورالعمل ها، بخشنامه‌ها و مصوبات کارگروه گندم آرد ونان شهرستان هستند که از طریق اتحادیه نانوایان به آن‌ها ابلاغ و لازم الاجرا است و در صورت  اجرا نشدن وفق ضوابط و مقررات قانونی از طریق تعزیرات و دستگاه قضایی قابل پیگرد خواهد بود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.