زارعی کوشا گفت: ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف باید شناسایی و در راستای اشتغالزایی به کار گیری شوند.

 اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان  گفت: ایجاد اشتغال در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد و تعهد ما برای سال آینده در استان کردستان ایجاد ۳۳ هزار شغل است که همه دستگاه‌ها باید با جدیت برای محقق شدن این مهم تلاش کنند.

او گفت: ظرفیت ایجاد اشتغال در استان بیشتر از این میزان است، زیرا در بسیاری از بخش‌ها ظرفیت‌های بالقوه‌ای را در استان داریم که باید بر روی آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد.

استاندار کردستان می گوید: به عنوان مثال در بخش صنایع دستی، فرش بیجار را داریم و یا در بخش ICT با نیروی انسانی متبحر خود جزو سرآمدان کشور هستیم که باید ادارات میراث فرهنگی و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برنامه عملیاتی برای ایجاد اشتغال از این ظرفیت‌های خود داشته باشند.

زارعی کوشا گفت: دستگاه‌ها از ظرفیت بخش خصوصی نیز نباید غافل باشند و در جهت ایجاد اشتغال در استان از این بخش نیز کمک بگیرند.

او گفت: ایام نوروز را در پیش رو داریم که با توجه به اینکه در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا سفر‌های استانی محدودیت داشت، پیش بینی می‌کنیم امسال کردستان یکی از مقاصد هدف گردشگری کشور باشد.

 استاندار کردستان گفت: این ایام فرصت بسیار خوبی بوده و ضروری است هر شهرستان حداقل یک بازارچه ارائه و صنایع دستی و محصولات روستایی را عرضه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.