استاندار زنجان گفت: باید جهت گیری ما ارتقاء شاخص‌های حرکتی استان زنجان به سمت توسعه باشد نه اینکه فقط نگاه بخشی به امور داشته باشیم.

افشارچی امروز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان به ضرورت هماهنگی در امور اجرایی و برنامه ریزی استان تأکید کرد و گفت: حتی اگر اسناد بالادستی از یک بخش به بخش دیگر نمی‌خواند، ما باید در استان هماهنگ عمل کنیم.

او بابیان اینکه معضل و مخاطره اصلی استان زنجان موضوع آب است، گفت: باید با برنامه ریزی و اقدام مناسب کاری کنیم که مردم با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.

استاندار زنجان بابیان اینکه ۳/۵ درصد از هدف گذاری ۸/۷ درصد رشد اقتصادی برای استان در سال آینده از محل ارتقای بهره وری محقق می‌شود، گفت: یکی از راه‌های ارتقای بهره وری، مدیریت مصرف بهینه آب است.

افشارچی گفت: از آنجا که در کشور منابع زیادی در اختیار داشتیم، مصرفمان به هیچ عنوان الگو نداشته و این باعث آسیب‌های قابل توجهی شده است.

او می گوید: اضافه برداشتی که از منایع آبی انجام می‌گیرد در نهایت ما را به خاک سیاه خواهد نشاند و باید متوجه این مساله باشیم.

استاندار زنجان گفت: امروز پیشرفت‌های تکنولوژی تا حدی این امکان را فرآهم آورده تا روی مصرف بهینه آب کنترل و نظارت بیشتری داشته باشیم.

افشارچی با بیان اینکه یکی از روش‌های حل مشکل آب، صرفه جویی است، گفت: باید رفتار ما در همه بخش در خصوص مصرف منابع و انرژی ها، عوض شود.

او می گوید: استفاده بخش صنعت از پساب‌ها، بهره گیری از تکنولوژی‌های روز در کشاورزی، تغییر الگوی کشت از جمله مواردی است که در حل مشکل آب می‌توانند موثر واقع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.