مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸۰ هکتار باغ شامل بادام،انگور و گل محمدی از ابتدای امسال تاکنون در استان احداث شده است.

اکبر محمدی روز پنجشنبه گفت: این میزان باغستان در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد احداث است.

او می گوید: در این مدت ۱۲۰ هزار اصله نهال با قیمت یارانه ای برای توسعه، اصلاح و جایگزینی باغستان های استان بین بهره برداران توزیع شده است.

محمدی گفت: در زمان حاضر نیز عملیات اجرایی ایجاد ۳۰ هکتار باغ انواع مرکبات در شهرستان های گرمسیری استان در حال اجراست.

به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، برای احداث این میزان باغ جدید ۶ هزار اصله نهال مرکبات شامل انواع مانند پرتقال،نارنگی،لیموترش و سایر گونه ها به نرخ یارانه ای در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

او می گوید: پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت از جمله حمایت های دولت برای توسعه باغستان های استان به شمار می رود.

محمدی گفت: امسال ۳۰۰هزار تن محصول شامل سیب درختی،میوه های هسته دار، مرکبات،انار،بادام، انگور و گردو در باغ های استان برداشت شده است.

او اشاره به اینکه پارسال ۲۹۴ هزار تن محصول در باغستان های کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده  بود می گوید: میزان تولید محصولات باغی در استان امسال نسبت به  پارسال افزایش یافته است.

محمدی گفت: این میزان محصول از ۴۱ هزار و ۲۵۸ هکتار باغ در استان برداشت شده است.

به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، در این مدت ۱۲۷ هزار تن سیب درختی،۸۰ هزار تن مرکبات،۳۶ هزار تن انگور،۲۳هزار تن میوه های هسته دار،۱۶هزار تن گردو،۱۰ هزار تن انار و یک هزار تن بادام در استان تولید شده است.

محمدی می گوید: توسعه باغستان های استان افزون بر تامین میوه مورد نیاز مردم کهگیلویه و بویراحمد و استان های مجاور باعث ایجاد فرصت های شغلی جدید نیز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.