مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: طی یک تفاهم نامه با بخش خصوصی مقرر است ۱۹۰ هزار چراغ روشنایی معابر در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان به چراغ‌های فوق کم مصرف LED تبدیل شود.

هیوا لهونیان گفت: از اجرای طرح بزرگ بهبود و ارتقاء عملکرد روشنایی معابر با استفاده از لامپ‌های LED در استان کردستان خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در کنار طرح‌های زیرساختی گسترده‌ای که به منظور افزایش پایداری و ارتقاء عملکرد شبکه توزیع برق در کردستان اجرا می‌شود پروژه تعویض چراغ‌های روشنایی بخار جیوه با لامپ‌های فوق کم مصرف LED نیز با هدف مدیریت مصرف بار در استان به اجرا در می‌آید.

او می گوید: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد، گفت: استان کردستان دارای بیش از ۱۹۰ هزار دستگاه روشنایی معابر در سطح شهر و روستا است که در قالب یک تفاهم نامه قرار است همه آن‌ها بهینه سازی شوند.

لهونیان می گوید:این طرح در سطح تمام شهر‌ها و روستا‌های استان اجرا می‌شود و منظور از ارتقاء عملکرد، جایگزینی سیستم‌های روشنایی کم مصرف با تجهیزات پرمصرف فعلی با هدف کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای در مقیاس کلان، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و در نهایت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در مجموع بیش از ۱۹۰ هزار چراغ روشنایی معابر در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان وجود دارد که ۱۰۸ هزارچراغ آن در شهر‌ها و ۸۲ هزار چراغ نیز در سطح روستا‌ها قرارگرفته است.

او گفت: لامپ‌های LED که قرار است برای روشنایی معابر استفاده شود، ۴۰ وات مصرف دارند در حالی که نوع قدیمی آن ۱۲۵ وات مصرف دارد، زمان مستهلک شدن این لامپ‌ها نیز ۸ تا ۱۱ ماه است و بیش از ۳۰ تا ۵۰ هزار ساعت کار می‌کند.

گفتنی است؛ با توجه به درجه حفاظت بالای لامپ‌های LED، این نوع از لامپ‌ها بر اساس تکنولوژی‌های جدید طراحی و تهیه شده و به همین سبب به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند و از کیفیت روشنایی بالاتری نیز برخوردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.