مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: والدین باید برای پیشگیری از حادثه در چهارشنبه سوری، خطرات و توصیه‌های لازم را در خصوص خود مراقبتی به کودکان ارائه کنند.

دکتر مجید سرتیپی گفت: مراسم چهارشنبه سوری یکی از سنت‌های قدیمی ما ایرانیان است و بصورت سالانه توسط ایرانیان باستان انجام میگردید، در زمان‌های گذشته این مراسم در حد یک آتش بازی مختصر در نقاط از پیش تعیین شده اجرا می‌شد متاسفانه در سال‌های اخیر مراسم سنتی و زیبای این شب، رنگ دیگری به خود گرفته و به طرز چشمگیری تغییر کرده است، بطوریکه آتش بازی تبدیل به بازی‌های خطرناک با مواد منفجره و محترقه گردیده است و آتش زدن بوته‌های خشک و پریدن از روی آتش به تجمع جوانان در خیابانها، آتش زدن فشفشه و منفجر کردن ترقه و پرتاب سیگارت تبدیل شده است.

او گفت: والدین رفتار‌های هیجانی کودکان و نوجوانان خود را مدیریت کنند و شرایطی فراهم نمایند که چهارشنبه سوری برای آن‌ها ایمن شود و مواد محترقه و آتش زا را از دسترس کودکان خارج کنند.

به گفته سرتیپی: برای روشن کردن آتش از محل‌هایی استفاده کنند که امکان سرایت به جا‌های دیگر را نداشته باشد و حتی الامکان برای روشن کردن آتش از محل‌های تعیین شده توسط شهرداری استفاده شود.

او گفت: از پریدن روی آتش به خصوص با چادر، یا لباس‌های گشاد اجتناب شود و فردی که دچار سوختگی شده را هرچه سریع‌تر به مرکز درمانی منتقل نمایند و در صورت شدت مصدومیت با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار