نماینده مجلس شورای اسلامی:

صدور مجوز تخصیص اعتبار محور مواصلاتی شهرکرد - شلمزار - اردل به خوزستان

قدرت الله حمزه، از موافقت اصولی سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص اعتبار محور مواصلاتی شهرکرد - شلمزار - اردل به خوزستان خبر داد.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور موافقت اصولی خود را صدور مجوز تخصیص اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد ریالی، برای تامین مالی محور مواصلاتی شهرکرد - شلمزار - اردل به خوزستان اعلام کرد.

این اعتبار از محل تسهیلات بانک رفاه کارگران کشور تامین می‌شود.

محور شهرکرد به شلمزار یکی از مسیر‌های مواصلاتی پرتردد چهارمحال و بختیاری است، اما این محور به دلیل ناایمن بودن و حجم بالای تردد خودرو بسیار حادثه‌خیز است، تا جایی که این جاده در میان مردم محلی به "جاده مرگ" معروف شده است.

حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری چندی پیش گفت: طرح شهرکرد به بازفت و مسجد سلیمان حدود ۱۴۰ کیلومتر طول دارد؛ احداث باند دوم شهرکرد به شلمزار، بهسازی محور از سه راهی اردل به سمت دشتک، تونل چری و تونل هونی در این طرح قرار دارند.


بیشتر بخوانید


منابع اعتباری امسال برای کل طرح ۵۷ میلیارد تومان مصوب شد که از این مبلغ حدود ۲۸ میلیارد تومان اختصاص یافت؛ همچنین ۱۰ میلیارد تومان اسنادخزانه ۳ ساله، به این طرح تخصیص داده شد این در حالی است که فقط برای تکمیل چهار خطه شهرکرد به شلمزار ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

در حال حاضر پیمانکاران این طرح حدود ۵۰ میلیارد تومان مطالبه پرداخت نشده دارند؛ عملیات زیرسازی در عمده مسیر انجام شده، بخشی از پل‌ها و بخشی از روسازی مسیر نیز انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار