سامانه اطلس سرمایه گذاری در استان با هدف ارتقا سرمایه گذاری راه اندازی می‌شود.

صادق سلطانی نژاد در جلسه خدمات سرمایه گذاری گفت: سامانه‌های ثبت فرصت‌ها، سامانه واسطه گر سرمایه گذاری و سامانه پذیرش سرمایه گذاران به این سامانه متصل می‌شود.

او گفت: امکان بارگزاری لایه‌ها و اطلاعات مکانی با یک فرمت توافق شده استاندارد (پهنه‌های دارای پتانسیل، پهنه‌های دارای ممنوعیت) از ویژگی‌های این سامانه بوده وهمچنین مشاهده جزئیات کامل طرح‌ها و مقایسه با زیرساخت‌های موجود در نقشه و جستجوی هدفمند مکان‌ها براساس انتخاب لایه‌ها و ویژگی‌های مورد نظر سرمایه گذار از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

به گفته سلطانی نژاد امکان ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی و صاحبان فرصت‌ها دراین سامانه فراهم شده و جزئیات کامل طرح‌ها و مقایسه بازیر ساخت‌های موجود در نقشه در این سامانه قابل مشاهده می‌شود.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: نمایش موقعیت مکانی و پراکندگی فرصت‌های
سرمایه گذاری و جستجوی هدفمند مکان‌ها براساس لایه‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز سرمایه گذار از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

سلطانی نژاد می‌گوید: استان کرمان از نظر حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب به میزان ۲/۲۴۳ میلیون دلار توانسته است در منطقه ۷۴ درصد و در کشور ۶/۴ درصد را به این مهم اختصاص دهد.

به گفته او، حجم سرمایه گذاری خارجی نیز به میزان ۵/۸ میلیون دلار توسط استان جذب شده است که سهم استان در کشور به ۳/۲ درصد و در منطقه ۴/۳۱ درصد رسیده است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: مجموع سرمایه مصوب به میزان ۲۴۳ هزار و۲۲۸ دلار در ۱۱ ماهه سال جاری رسیده و میزان سرمایه گذاری در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ به میزان ۸ هزار و ۴۵۵دلار جذب شده است.

سلطانی نژاد علل اجرای عدم طرح‌های سرمایه گذاری خارجی را تشدید تحریم‌ها، افزایش شدید نرخ ارز، تحریم‌های سیستم بانکی، محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا و ... ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار