مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تشدید سرعت وزش باد و فعالیت سامانه بارشی در استان از بعد از ظهر امروز آغاز می‌شود.

سیاوش محمدی گفت:  تشدید سرعت وزش باد و فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل از بعد از ظهر امروز آغاز شده و تا عصر 21 اسفندماه ادامه دارد و وزش بادهای تند تا شدید در استان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل می گوید: تغییرات دمایی، رخداد گرد و خاک، بارش باران و برف گاهی به صورت رگبار بویژه در جنوب و نواحی کوهستانی در استان شروع شده
و در مناطق مرکزی، جنوبی استان و شهرستان گرمی ادامه دارد  و اثر مخاطرات این آب و هوا سبب  ایجاد احتمال خسارت به مبلمان شهری، ذوب برف در کوه­‌های استان و احتمال رخداد بهمن، احتمال ریزش سنگ در گردنه­‌های مواصلاتی و احتمال اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل وجود دارد.

محمدی گفت: به هم‌استانی‌ها توصیه می‌کنیم از تردد در اطراف ساختمان­‌های نیمه کاره و تابلوهای شهری اجتناب کنند، وسایط نقلیه را به تجهیزات زمستانی در جاده­‌های جنوبی استان تجهیز کنند، فعالیت­‌های عمرانی در فضای باز متوقف شود، دمای گلخانه­‌ها و مرغداری­‌ها تنظیم شود.

به گفته او، ناپایداری‌ها در سطح استان از شدت قابل ملاحظه‌ای برخوردار نیست که در این زمینه ناپایداری‌های جزیی عموماً در مرکز و جنوب استان مشاهده خواهند شد که از شدت ناپایداری‌ها در استان اردبیل کاسته خواهد شد که در این زمینه شاهد افزایش محسوس دمای هوا خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: شاهد بارش خفیف باران و برف در استان خواهیم بود که انتظار می‌رود جوی پایدار در استان ایجاد شود و شاهد بهبود وضعیت دمای هوا در استان خواهیم بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.