مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: بازدید شهروندان اردبیلی از مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین، موزه‌ها و اماکن تاریخی در ایام تعطیلات نوروزی رایگان است.

نادر فلاحی حمایت و همکاری خود را با انجمن راهنمایان گردشگری به منظور معرفی شایسته جاذبه‌های تاریخی و طبیعی با هدف افزایش زمان ماندگاری مسافران و گردشگران در استان اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه‌ای که با اعضای هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان برگزار شد با اشاره به نقش و اهمیت و جایگاه بسیار مهم راهنمایان گردشگری در معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان، گفت: گردشگران داخلی و خارجی با ورود به مقصد نیازمند کسب اطلاع از ابعاد گوناگون مقصد از جمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مسیرها، فرهنگ و تاریخ و ... هستند که این وظیفه مهم و سنگین برعهده راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی یک شهر یا کشور گذاشته شده است.

فلاحی می‌گوید: توانمندی هریک از راهنمایان گردشگری و استقرار آنان در مراکز تاریخی فرهنگی استان برای معرفی بهتر آثار تاریخی و فرهنگی و حتی معرفی دیگر قابلیت‌ها و جاذبه‌های استان به گردشگران یکی از مولفه‌هایی است که به صنعت گردشگری در هر شهری رونق بخشیده که بی‌توجهی به آن نیز مانع از رشد و توسعه صنعت گردشگری در آن شهر شده است.

او آمادگی این اداره کل را برای حمایت و همکاری با انجمن راهنمایان گردشگری به منظور معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و افزایش زمان ماندگاری مسافران و گردشگران در استان اعلام کرد و گفت: راهنمایان گردشگری با استقرار در مجموعه‌های تاریخی و پایگاه‌های ملی و جهانی علاوه بر معرفی آن مکان به گردشگران و مسافران به معرفی دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر‌های استان نیز پرداخته و گردشگران را به بازدید از این اماکن تاریخی فرهنگی طبیعی نیز ترغیب کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.