آیین سنتی جشن شکرگزاری آش اسفندی در دلیجان آغاز شد.

آیین سنتی شکرگزاری با نام جشن آش اسفندی در موزه مردم شناسی دلیجان آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت؛ مراسم آش اسفندی دلیجان بعنوان یک میراث معنوی ثبت ملی شده است.

علی صفری عضو شورای شهر دلیجان و دبیر جشنواره آش اسفندی با اعلام این خبر گفت: در کنار این جشن مسابقات نقاشی، شعر و عکاسی به ویژه برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و انجمن‌های مختلف هنری دلیجان در موزه مردم‌شناسی دلیجان آثار خود را در معرض نمایش مخاطبان قرار خواهند داد.

به گفته صفری مراسم آش اسفندی به همت شهرداری و شورای شهر دلیجان برگزار می‌شود.

آش اسفندی یک رسم دیرینه است که از گذشته همراه با مراسمی خاص در شهرستان دلیجان با هدف احیای سنت‌های قدیمی و آشنایی خانواده‌ها و نسل جوان با فرهنگ و سنن ایرانی برگزارمی شود.

در جشن آش اسفندی مردم در آخرین روز‌های زمستان مواد غذایی را که اندوخته اند می‌آورند و با این آذوقه‌ها آش اسفندی را می‌کنند.

به خاطر اینکه در تهیه این آش خوشمزه از مواد متفاوت و مغذی استفاده می‌شود که پس از تهیه و طبخ با شادی و خوشحالی در بین همسایه‌ها و آشنایان توزیع می‌شود.

این جشن با هدف شکرگزاری نعمت‌های خداوند و بارش‌هایی که در طول زمستان نازل شده وتمام شدن فصل سرما وآغاز بهار و فصل رویش و بیدار شدن طبیعت از خواب زمستانی برگزار می‌شود وشکرانه‌ای بر پایان فصل سرما و بیکاری و آغاز فصل سرسبز بهار و کار و کوشش و فصل رویش و سرسبزی و نشاط است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.