مهم‌ترین حوادث شانزدهم اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه شانزدهم اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبردار ۶۰ میلیاردی در دام پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: مردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از طریق رمالی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گفته او، شکات بیان کردند که در اینستاگرام با یک آگهی تحت عنوان رمال و دعانویس برخورد کرده‌اند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده مبلغی وجه به حساب وی انتقال داده‌اند و پس از آن دیگر پاسخگو تماس آن‌ها نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی مطلع شدند که متهم در "البرز" است و ماموران با اخذ نیابت قضائی به آن مکان اعزام و با همکاری پلیس آن استان موفق شدند وی را در یکی از محله‌ها شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: در بازرسی از منزل این فرد ۹۷ هزار دلار، ۴۰ سکه و مقدار زیادی طلا و جواهرات که متهم از طریق کلاهبرداری بدست آورده بود کشف شد و بنا به نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

آگهی دروغین استخدام با ۲۰۰ شاکی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با ترفند آگهی دروغین استخدام، ۱۰ میلیارد ریال از ۲۰۰ شهروند کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ سلیمانی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی استخدام در سایت دیوار و کلاهبرداری از آن طریق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پس از چند ماه کار فنی و تخصصی موفق شدند متهم در حالی که در یکی از پایانه‌های مسافربری قصد خروج از شیراز داشت را شناسایی و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳ دستگاه گوشی، یک دستگاه Pos سیار، ۲۰ سیم کارت بی نام و ۸ کارت بانکی مربوط به افراد مختلف کشف شد، گفت: وی در بازجویی اولیه به ۲۰۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اقرار کرد.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه متهمان هر دو پرونده پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده، هیچ مبلغی به عنوان بیعانه واریز نکنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک آن را به وب سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

کشف کالای قاچاق ۱۰ میلیاردی در ممسنی

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان ممسنی کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: در تداوم طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران یگان امداد شهرستان ممسنی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "شیراز-کازرون" به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

به گفته او، ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۰ عدد تخت روان تعمیرگاهی، یک هزار و ۷۰۰ عدد قیچی و بیلچه باغبانی، ۵۶۲ عدد انواع باطری ابزار شارژی و ۱۲ هزار و ۳۱۰ عدد انواع آچار و انبر قفلی خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است و راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف قطعات موتورسیکلت قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف سواری پرادو و کشف قطعات دو دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری مرکز شهرستان کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پرادو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو قطعات دو دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار