مهم‌ترین حوادث چهاردهم اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه چهاردهم اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۵۹ دستگاه ماینر غیرمجاز در لارستان کشف شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۵۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق، روز گذشته ماموران انتظامی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود تعداد زیادی ماینر غیرمجاز در منزل یکی از شهروندان مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

به گفته او، ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی لارستان پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۵۹ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: کارشناسان ارزش ماینر‌های قاچاق را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ یوسفی به شهروندان توصیه کرد: برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصا امنیت جامعه، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف کامیون و کشف کالای قاچاق

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: ماموران انتظامی ممسنی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۵ دستگاه لپ تاپ، ۳۹ دستگاه انواع دوربین فیلمبرداری و چشمی، ۴۸ دستگاه انواع ماشین اصلاح، ۱۷ جفت کفش اسکیت، ۱۰ کیلو مغز بادام، ۲۶ دستگاه انواع مانیتور و ۳ هزار و ۵۶ عدد کلاه و حوله حمام خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: ماموران انتظامی کوه‌چنار حین گشت‌زنی در شهر "قائمیه " به یک خودرو پژو پارس حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۳۶۰ کیلو مغز گردو خارجی قاچاق و فاقد مدارک کشف و راننده به مرجع قضائی معرفی شد و کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی توسط پلیس آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۱۲ معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در راستای مطالبات عمومی و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، مأموران انتظامی "آباده" طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی دو هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

به گفته او، ماموران موفق شدند در این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۱۲ خرده فروش و معتاد، ۲ کیلو و ۴۵۵ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده گفت: دستگیری ۱۹ سارق و کشف ۲۲ فقره انواع سرقت‌ها، کشف یک دستگاه خودرو مسروقه و دستگیری سارق، کشف ۱۰ هزار لیتر گازوئیل، ۸۰ جفت کفش، ۸۸ دستگاه ساعت هوشمند، ۲۳۴ عدد قطعات خودرو و دستگیری ۹ نفر در این خصوص و توقیف ۴۵ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف در این خصوص از دیگر نتایج اجرای این طرح‌هاست.

سرهنگ مسعودی به دستگیری ۳ متهم و کشف ۶ فقره پرونده اعم از کلاهبرداری، جرایم رایانه‌ای، هتک حیثیت و جرایم مالی اشاره کرد.

او باتوجه به رضایتمندی مردم از اجرای این طرح‌ها، گفت: پیشگیری از جرایم نیازمند عزم همگانی بوده و هدف پلیس از اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با جرایم و از همه مهمتر جلب اعتماد عمومی شهروندان است.

کشف احشام قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۸۶ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از ۳ دستگاه خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق احشام، ماموران انتظامی شهرستان خرامه حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۳ دستگاه کامیون و وانت نیسان مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو‌ها ۸۶ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف و رانندگان را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه به ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، اشاره و گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران پاسگاه انتظامی دولت‌آباد داراب حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

او گفت: ماموران پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: راکب دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد موتورسیکلت خود را به لوازم ایمنی نظیر قفل سوئیچی و فرمان و سایر وسایلی که از حرکت و یا روشن کردن آن توسط سارقان جلوگیری می‌کند مجهر کنند.

کشف ۱۰ تن چوب جنگلی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از کشف ۲۰ تن چوب جنگلی قاچاق و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: ماموران انتظامی ارسنجان حین ایست و بازرسی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این کامیون ۲۰ تن چوب قاچاق کشف کردند و در این رابطه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان به کارشناسان ارزش چوب‌های مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اشاره و گفت: پلیس با قاچاقچیانی که برای سودجویی سرمایه‌های ملی و طبیعی را از بین می‌برند برخورد قانونی خواهد کرد.

سرقت پراید در شیراز و کشف در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک خودرو پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی گفت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

به گفته او، ماموران کلانتری مرکز حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید که به صوزت بلاصاحب در کنار خیابان رها شده بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

سرهنگ هاشمی گفت: مردم باید همواره هشدار‌های پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه قرار داده و هرگونه مورد مشکوک در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

قاتل ۱۷ ساله کمتر از ۳ ساعت دستگیر شد

فرمانده انتظامی کازرون گفت: با هوشیاری ماموران این فرماندهی قاتل ۱۷ ساله در کمتر از ۳ ساعت دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان کازرون، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته او، در بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی ۲۵ ساله در پی نزاع بر اثر ضربه چاقو به شدت مجروح که پس از انتقال به بیمارستان علی‌رغم تلاش تیم پزشکی براثر شدت جراحات وارده فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: کارآگاهان پلیس اقدامات خود را آغاز و موفق شدند در کمتر از ۳ ساعت قاتل ۱۷ ساله را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ زراعتیان گفت: متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که پس از مشاجره لفظی با مقتول درگیر و وی را با سلاح سرد به قتل رساندم، و قاتل برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شهروندان خواست قبل از هرگونه درگیری فیزیکی به رفتار خود مسلط شده و در صورت نیاز با شماره گیری ۱۱۰ حل این چنین اختلافات و مشکلات را به پلیس سپرده و از عکس العمل‌های ناگهانی بپرهیزند؛ چرا که عدم کنترل رفتار در زمان خشم و عصبانیت می‌تواند فاجعه‌ای جبران ناپذیر به بار آورد.

کشف ۴۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف ۴۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مهر حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه راننده خودرو را رها و متواری شد، تصریح کرد: در بازرسی از این سواری ۴۰۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی مهر گفت: کارشناسان ارزش سیگار‌های مکشوفه را ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند و تلاش برای دستگیری راننده متواری ادامه دارد.

سرهنگ رزمجویی با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف سوخت قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲ هزار و ۸۵۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: مأموران انتظامی لارستان حین کنترل محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه وانت پیکان و اتوبوس مسافربری مشکوک و آن‌ها را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

به گفته او، ماموران در بازرسی از این خودرو‌ها موفق شدند ۲ هزار و ۸۵۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف و ۲ نفر را نیز در این زمینه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار