سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر گفت: اهالی شهرک قدس این شهرستان در ۴۸ سال گذشته با مشکلات متعددی در زمینه اسناد ملکی روبرو بوده‌اند که با پیگیری‌های صورت گرفته، این چالش به‌زودی رفع می‌شود.

فریدون بندری گفت: با صدور اسناد ملکی این اراضی، امکان بهره‌مندی اهالی از خدمات زیربنایی و زیرساختی بهتری بهره‌مند خواهند شد.

به گفته او  صدور مجوز‌های لازم برای انجام فرآیند اخذ اسناد ملکی اهالی در مراحل نهایی قرار دارد که به همین منظور هفته آینده نیز در نشستی با مجموعه مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رویه صدور این اسناد تعیین تکلیف نهایی می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر  می‌گوید: تاکنون دستگاه‌های اجرایی مختلفی برای تحقق پیگیری‌ها به‌منظور رفع مشکل اراضی شهرک قدس ماهشهر همکاری داشته‌اند و انتظار می‌رود که به‌زودی امکان صدور اسناد ملکی برای اهالی منطقه فراهم شود.

در راستای بهبود خدمات شهری در استانداری خوزستان کمیته تسهیل برای صدور سند و ساماندهی نوع ملکیت خانه‌های فاقد سند ملکی از سال ۱۳۹۹ ایجاد شده است. این وضعیت در خیلی از شهر‌های استان وجود دارد که اطلاعات آماری در هرکدام از آن‌ها از نظر تعداد واحد‌های مسکونی فاقد سند مالکیت، متفاوت است.

هدف از صدور اسناد مالکیت ویژه اراضی فاقد سند، ایجاد رویه‌ای قانونی برای ارائه خدمات دستگاه‌های مربوطه است.

صدور اسناد مالکیت برای اینگونه مناطق باعث می‌شود تا دستگاه‌هایی مانند شهرداری، آب و فاضلاب، توزیع برق در خدمات‌رسانی به این مناطق از نظر حوزه وظایف و مسئولیت‌ها بر اساس الزامات قانونی اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.