استاندار خراسان جنوبی از آماده سازی ۱۸ عنوان برتر در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی و سرمایه‌ گذاری استان خبر داد.

قناعت در نشست با جمعی از سرمایه‌گذاران و نمایندگان شرکت سرمایه‌گذاری چینی گفت: خراسان جنوبی از نظر وسعت سومین و از نظر محرومیت دومین استان کشور است که باید برای توسعه و آبادانی آن تلاش شود.

او گفت: ورود بخش خصوصی به بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای استان، برای خود سرمایه‌گذاران هم منفعت فراوانی به همراه دارد.

قناعت گفت: ۱۸ عنوان برتر در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی و سرمایه‌گذاری در استان آماده است که می‌توان با استفاده از تسهیلات تهاتر‌های نفتی، گازی و پتروشیمی به سرمایه‌ گذاری و اجرای آن‌ها اقدام کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: راه‌ آهن در تسهیل شرایط سرمایه‌ گذاری، کاهش هزینه‌های سرمایه‌ گذاران و توسعه منطقه نقش بسیاری دارد، مشارکت بخش خصوصی باعث سرعت بخشی پروژه راه‌ آهن می‌شود.

او گفت: برنامه‌های خوبی برای جذب سرمایه‌ گذار و حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه‌ گذاری ایرانی و خارجی از طریق تهاتر‌های نفتی، گازی و پتروشیمی در استان داریم.

قناعت گفت: تأمین آب از طریق خط انتقال دریای عمان، تکمیل راه‌های اصلی و شریانی و نیز راه‌ آهن از خواسته‌های اصلی و کلیدی استان است که بر اجرای این طرح‌ها توسط بخش خصوصی تأکید داریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: احداث راه‌ آهن بیرجند- یونسی، هزار و ۳۶۰ کیلومتر باند دوم، تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرها، پست‌های تأمین برق برای صنایع و معادن، نیروگاه‌های خورشیدی، توربین‌های بادی، صنایع وابسته به اندولوزیت، صنعت اتومبیل‌سازی، انتقال آب و آبرسانی به شهر‌ها از جمله طرح‌های دارای قابلیت سرمایه‌ گذاری از طریق تهاتر نفت، گاز و پتروشیمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.