معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۴۱۸ واحد مرغداری گوشتی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

نوبخت اژدری گفت: استان اردبیل دارای ۴۱۸ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار قطعه بوده و در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ در واحد‌های گوشتی به تعداد ۲۳ میلیون و ۱۳۸ هزار قطعه جوجه ریزی انجام و تولید گوشت مرغ حاصل از آن به میزان ۴۴ هزار و ۷۴۷ تن برآورد می‌گردد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل می‌گوید: از گوشت مرغ تولید شده به مقدار ۳۲ هزار تن در سطح استان اردبیل توزیع و مقدار ۱۲ هزار و ۷۴۷ تن به استان‌های همجوار و استان تهران ارسال شده است.

اژدری گفت: مرغداری‌های تخمگذار استان اردبیل ۲۵ واحد و به ظرفیت ۷۰۳ هزار و ۶۸۰ قطعه بوده و از این تعداد ۱۵ واحد به ظرفیت ۵۳۰ هزار و ۳۸۰ قطعه در طی سال جاری در جریان تولید بوده و مقدار ۳ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ خوراکی تولید کرده اند که با احتساب تولید تخم مرغ در شرایط روستایی و واحد‌های سنتی، میزان تولید تخم مرغ در طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ به میزان ۶ هزار و ۵۰۰ خواهد بود.

او گفت: استان اردبیل با دارا بودن ۴۵ واحد پرورش مرغ مادر گوشتی به ظرفیت کل گله ۲ میلیون قطعه، در طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱۰ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار تولید و از این تعداد ۸۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی حاصل شده که از تعداد مذکور حدود ۲۳ میلیون قطعه با قیمت مصوب دولتی در بین مرغداران داخل استان توزیع و ۶۰ میلیون قطعه باقی مانده به سایر استان‌های کشور ارسال شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در طی سال جاری ۲ واحد پرورش مرغ اجداد آرین به ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه در استان راه اندازی شده و جوجه یکروزه تولیدی آن جهت پرورش مرغ مادر گوشتی سویه آرین به تمام نقاط کشور ارسال شده است.

اژدری می‌گوید: نهاده مورد نیاز واحد‌های طیور استان در طی ۱۰ ماهه سال جاری از طریق سامانه بازارگاه و به قیمت مصوب دولتی تامین و در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گرفته که این نهاده‌ها شامل ۱۰۲ هزار تن ذرت، مقدار ۴۸ هزار تن کنجاله سویا و ۲ هزار و ۸۰۰ تن سبوس گندم می‌باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.