سامانه برخط نظارت و توزیع عادلانه نهاده‌های دامی عشایر چهارمحال و بختیاری در راستای سهولت کار و توزیع عادلانه نهاده‌های دامی در بین آنان فعال شده است.

آقای نادری معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: دامداران عشایر با توجه به کوچ‌رو بودن و پراکندگی در مناطق عشایری استان، دچار مشکلاتی بودند که با راه‌اندازی سامانه برخط نظارت و توزیع عادلانه نهاده‌های دامی مشکلات این قشر کاهش یافته است.

این سامانه با ارسال پیامک در ابتدا احراز هویت اشخاص و در مراحل پایانی میزان نهاده تخصیص داده شده را به عشایر اعلام و این قشر را از میزان سهم نهاده تخصیص داده شده مطلع می‌کند و امکان هیچگونه دخل و تصرفی توسط اشخاص دیگر وجود ندارد بنابراین عشایر امکان دریافت نهاده تخصیصی خود را از هر عامل فروش عشایری نزدیک محل استقرار خود دارند که این امر هزینه حمل و نقل را از دوش آنان بر خواهد داشت و با تحویل در کانون استقرار عشایری به کمترین مقدار کاهش خواهد داد.


بیشتر بخوانید


در سامانه برخط نظارت و توزیع عادلانه نهاده‌های دامی تمام اطلاعات نزدیک به ۲۴ هزار نفر بهره‌بردار عشایری با جمعیت دامی بالغ بر یک میلیون و ۴۵۰ هزار راس دام سبک هویت‌گذاری شده، کارشناسان استانی و شهرستان‌ها، اتحادیه و تشکل‌های عشایری شهرستانی، کارخانجات تولید خوراک دام و عوامل توزیع عشایری بارگذاری شده است.

نام و نام خانوادگی دامدار عشایری، منطقه عشایری، تعداد دام موجود، کدملی و میزان سهمیه در سامانه توزیع نهاده ثبت شده است و اطلاعات دقیق دامداران وجود دارد.

براساس آخرین سرشماری ۲۲ هزار ۹۲۳ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۸ نفر جمعیت در چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار