تولید ۹۵۰ تن مرغ مازاد در چهارمحال و بختیاری

هم‌‍اکنون بیش از ۹۵۰ تن مرغ مازاد در استان چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای مردانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۸ هزار تن نهاده‌های دامی برای مصرف دام و طیور صنعتی و سنتی بین بهره‌برداران این بخش توزیع شده است.

توزیع نهاده‌های دامی با هدف رفع تنش در بخش نهاده‌ها، کمک به بخش خصوصی، کاهش تاثیرات خشکسالی و جبران افزایش قیمت کاه و یونجه صورت گرفت.

هم‌اکنون نهاد‌های دامی برای بهره‌برداران بخش دام و طیور از طریق سامانه الکترونیکی مال‌یار (http://www.malyar.ir/) توزیع می‌شود.

این سامانه با همکاری استان‌های چهارمحال و بختیاری و لرستان تهیه شده و توزیع نهاده‌های دامی در اسفندماه از طریق ثبت در این سامانه انجام می‌ شود.


بیشتر بخوانید


برای توزیع نهاده دامی برای واحد‌های تولید مرغ گوشتی، تخم‌گذار به صورت سیستمی و اتواماتیک به میزان نیاز تخصیص داده می‌شود و هم‌اکنون ۱۰۰ درصد نیاز واحد‌های مرغداری تامین شده است.

هم‌اکنون ۳۵ هزار بهره‌بردار در حوزه دامداری سنتی در سطح استان فعال است که توزیع نهاده‌های دامی بین این واحد‌ها به دلیل پراکندگی واحد‌ها با مشکل مواجه بود و با فعال شدن سامانه الکترونیکی مال‌یار، توزیع نهاده‌های دامی بین واحد‌های دامی روستایی نیز به صورت سیستمی اجرا خواهد شد.

هم‌اکنون یک‌هزار واحد صنعتی دامداری در استان چهارمحال وبختیاری فعال است.

در حال حاضر بیش از ۹۵۰ تن مرغ مازاد در استان تولید شده است و برای تامین مرغ شب عید و ماه رمضان در استان مشکل وجود ندارد.

تا پایان بهمن‌ماه امسال ۱۵ میلیون و ۱۰۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده و بیش از ۲۷ هزار و ۱۸۹ تن مرغ و روانه بازار شده است.

هم‌اکنون ۲۱۲ واحد مرغداری با ظرفیت چهار میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در استان فعال است و به صورت دوره‌ای فعالیت دارند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.