رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:جوجه‌ریزی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - عطاءالله ابراهیمی گفت: امسال جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری ۱۳ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۲۷۷ بوده و طرح تولید مازاد گوشت مرغ در سطح استان از ۲۹ آذر آغاز شده است.

مجموع مرغ آماده کشتار در استان یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۶۳۰ قطعه است و پیش‌بینی می‌شود دو هزار و ۵۷۹ تن گوشت مرغ حاصل شود.


بیشتر بخوانید


هشت تشکل فعال مرغ گوشتی در استان مشغول فعالیت است که در شهرستان‌های لردگان، شهرکرد، فارسان، چلگرد، اردل، بروجن و خانمیرزا توزیع شده‌اند.

در مجموع ۲۳۶ واحد پرورش طیور با ظرفیت پنج میلیون و ۳۱۰ هزار و ۱۰۸ در استان فعالیت می‌کند و این واحد‌ها شامل پرورش مرغ گوشتی، مرغ مادر گوشتی، پرورش مرغ تخم گذار، پرورش شترمرغ و پرورش بوقلمون هستند.

میزان نیاز سالیانه، براساس ظرفیت رسمی نهاده‌های دامی (ذرت و کنجاله سویا) برای زیر بخش طیور در استان در مجموع ۱۰۶ هزار و ۶۹۶ تن شامل ۷۰ هزار و ۸۳۵ تن ذرت و ۳۵ هزار و ۸۶۱ تن کنجاله سویا است.

همچنین میزان نیاز روزانه، بر اساس ظرفیت رسمی نهاده‌های دامی (ذرت و کنجاله سویا) برای زیر بخش طیور در چهارمحال و بختیاری جمعا ۲۹۲ تن شامل ۱۹۴ تن ذرت و ۹۸ تن کنجاله سویا است.

از ابتدای دی تا ۲۵ دی ماه امسال، کشتار مرغ براساس آمار دامپزشکی در استان یک هزار و ۷۹۶ تن بوده و میانگین کشتار روزانه نیز ۷۲ تن گزارش شده است.

برنامه ریزی و پیگیری برای انعقاد قرارداد بین اتحادیه مرغداران استان و شرکت پشتیبانی امور دام جهت خرید مرغ منجمد، تامین بخشی از مرغ استان‌های کرمان، اصفهان و هرمزگان و انجماد بیش از ۱۵۸ تن مرغ از جمله اقدامات برای جلوگیری از خسارات وارده به مرغداران در اثر ترافیک شدید مرغ است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.