تعیین ضرب الاجل یک ماهه به منظور پایش متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همه ثبت‌نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن باید تا یک ماه آینده پایش و متقاضیان حائز شرایط به این طرح متصل شوند.

آقای حیدری با تاکید بر تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری، گفت: تا پایان ماه جاری، باید زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در اختیار بنیاد مسکن استان قرار بگیرد.

تلاش‌های خوبی به ویژه در دو شهر بروجن و شهرکرد برای تامین زمین و پیشبرد طرح انجام شده است، اما باید تلاش‌ها دوچندان شود تا به اهداف مورد نظر طرح دست پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید


اجرای طرح نهضت ملی مسکن عامل مهمی در رونق چند صنعت مهم در چهارمحال و بختیاری است که نه تنها مشاغل مرتبط با ساخت و ساز مسکن در استان رونق می‌گیرد بلکه موجب اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری و مرتفع نمودن مشکل مسکن جوانان می‌شود.

اطلاع‌رسانی صحیح و اقناع‌سازی مردم در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ضروری است.

احداث مسکن از طریق خودمالکی و همچنین بازآفرینی بافت‌های فرسوده از فرصت‌های موجود در این طرح است که باید به خوبی به مردم اطلاع‌رسانی شود.

قرار است در ۴۳ شهر استان طرح نهضت ملی مسکن اجرا شود که مجری آن در ۴۲ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن است و در شهرکرد که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد راه و شهرسازی مجری است از همین رو باید در تمامی این شهر‌ها زمین تامین شود و تا قبل از سال جدید عملیات اجرایی در همه این شهر‌ها اجرا شود.

به منظور اجرای بهتر امور قرار است ماهانه جلسه شورای تامین مسکن در مرکز استان و هر دو هفته یکبار در شهرستان‌ها برگزار شود تا فرمانداران برش شهری و بخشی این طرح را تدوین نمایند.

زمین مورد نیاز در ۲۶ شهر استان برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است و باید تلاش کرد تا قبل از سفر هیات دولت به استان، زمین مورد نیاز در تمامی شهر‌ها تامین و عملیات اجرایی آغاز شود.

اداره ثبت اسناد و املاک نیز در صدور پروانه‌های دولتی و بانک‌های عامل نیز باید در ارائه تسهیلات و شرکت‌های خدمات‌رسان در ارائه آب، برق و گاز با متقاضیان همکاری کنند.

قرارگاه امام حسن (ع)،  ۴۰۰ واحد مسکونی در روستا‌های استان احداث می‌کند.

پرداختن به شهر‌ها نباید ما را از روستا‌ها غافل کند و در کنار نهضت ملی مسکن در شهرها، مسکن‌سازی در روستا‌ها نیز دنبال شود.
در محله‌هایی که مسکن ملی احداث می‌شود، به زیرساخت‌های فرهنگی نیز توجه شود.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهر‌های کوچک ساخته می‌شود.

همچنین در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدافگذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار