هلیکوپتر ناسا برای بیست و یکمین پرواز خود آماده می‌ شود

هلیکوپتر نبوغ در پرواز قبلی خود توانست به مدت ۱۳۰.۳ ثانیه در هوا باشد و ۳۹۱ متر را با سرعت ۴.۴ متر بر ثانیه طی کرد.

کوچکترین کاوشگر هوایی مریخ، هلیکوپتر نبوغ ناسا، در حال آماده شدن برای انجام بیست و یکمین پرواز خود در راه بازگشت برای پیوستن مجدد به مریخ نورد استقامت است.

به گزارش digitaltrends، ناسا اعلام کرد که این پرواز زودتر از امروز، ۵ مارس، انجام نمی‌شود. توانایی هلیکوپتر ناسا می‌تواند به مریخ نورد استقامت کمک کند تا از هرگونه مانع یا ایراد احتمالی جلوگیری کند و مناطق خاصی که به جست‌وجوهای علمی کمک می‌کند را پیدا کند، زیرا مریخ نورد ناسا به ماموریت خود برای جست‌وجوی شواهدی از حیات باستانی در مریخ ادامه می‌دهد.

هلیکوپتر نبوغ

این پرواز به دنبال پرواز موفق هفته گذشته است که در آن هلیکوپتر به مدت ۱۳۰.۳ ثانیه در هوا بود و ۳۹۱ متر را با سرعت ۴.۴ متر بر ثانیه طی کرد. نبوغ به سراغ منطقه‌ای به نام South Séítah رفته بود، اما اکنون در راه بازگشت به جایی است که برای اولین بار به پرواز درآمد.

همکاری نبوغ و استقامت

ایده این است که نبوغ دوباره به مریخ نورد استقامت بپیوندد، بنابراین می‌تواند به عنوان یک راهنما عمل کند تا جلوتر از مسیر مریخ نورد را ببیند و مشکلات در زمین را دریافت کند و به استقامت اطلاع دهد. مهندسان تخمین زدند که بین چهار تا هفت پرواز طول می‌کشد تا نبوغ به محل فرود برگردد، روندی که در نوامبر سال گذشته آغاز شد. زمان دقیقی برای این پرواز اعلام نشده، اما پرواز شماره ۲۱ به زودی انجام می‌شود.

هلیکوپتر نبوغ و مریخ نورد استقامت

یک طوفان گرد و غبار بزرگ در این منطقه منجر به تاخیر یک پرواز شد و هلیکوپتر برای ادامه کار مجبور شد گرد و غبار را از روی خود بتکاند. تغییرات در فصول مریخ نیز چالشی را برای این هلیکوپتر ایجاد می‌کند، زیرا چگالی هوای کمتر باعث می‌شود پره‌های هلیکوپتر سریع‌تر بچرخند، اما نبوغ با تمام چالش‌هایی که تاکنون بر سر راهش قرار گرفته، روب‌رو شده است.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.