آموزش و پرورش فارس به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در اقامه نماز استان معرفی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین هفتمین اجلاس استانی نماز گفت: عالی‌ترین جامعه‌ای که در تاریخ اسلام تشکیل یافت جامعه‌ای بود که نبی مکرم اسلام آن را رهبری کرد.

محمد خلیل عسکری با بیان اینکه همه فعالیت‌های تربیتی ما باید حول محور نماز صورت گیرد گفت: نماز نخستین اصل فروع دین است و به نوعی باید آن را چهره و ستون دین و رکن اسلام دانست.

عسکری گفت: برای شهید سلیمانی نیز نماز محور بود و از همین رو رهبری از وی به عنوان مکتب درس آموز یاد کرد.

او گفت: باید تمام تلاشمان را جهت اقامه نماز به کار گیریم و بنا بر فرموده مقام معظم رهبری نقش معلم از عنصر وراثت هم مهم‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: روح سند تحول بنیادین نیز بر پایه اقامه نماز بنا شده است و اگر دانش آموز هدف از خلقت خود را درک کند رابطه اش با عالم هستی معنادار و بهتر خواهد بود.

عسکری گفت: یقین داریم نسل آینده را دانش آموزان مذهبی و باور‌های عمیق دینی تشکیل خواهد داد.

او گفت: در سال گذشته طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل در سراسر فارس اجرا شد و در مسابقات احکام و انشای نماز کشوری دانش آموزان فارسی حایز ۲ مقام اول و ۷ مقام دوم و سوم کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در حوزه احکام دانش آموزی ۴ جلد کتاب تولید شده و آموزش عملی نماز نیز به صورت حضوری و غیر حضوری دنبال شده.

عسکری گفت: در اجلاسیه اخیر اقامه نماز نیز بیش از هزار و ۷۱۷ اثر از سوی دانش آموزان فارسی به دبیرخانه این جشنواره در تبریز ارسال شده است.

او گفت: تقاضا داده ایم که در سال آینده استان فارس میزبان اجلاسیه کشوری نماز باشد و امیدواریم که با این امر نیز موافقت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در سال گذشته بیش از هزار روحانی به عنوان امام جماعت در مدارس استان مشغول فعالیت بودند و ۷ هزار ۵۰۰ همکار فرهنگی نیز در این راستا تلاش و فعالیت کردند.

به گفته مدئیر کل آموزش و پرورش فارس، بازسازی و ترمیم نمازخانه‌های مدارس را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

در پایان این مراسم از آموزش و پرورش فارس به عنوان یکی از دستگاه‌های شایسته تقدیر استان در حوزه اقامه نماز وهمچنین از حجه الاسلام والمسلمین امیدی امام جماعت اداره کل آموزش و پرورش به عنوان امام جماعت برتر نماز، آموزشگاه شهید بکایی ناحیه ۴ شیراز به عنوان مدرسه برتر نماز، علی اصلاحی دانش اموز ناحیه ۲ شیراز و نفر برتر احکام کشور به عنوان دانش اموز برتر نماز و خانم فاطمه سامانی از فرهنگیان ناحیه ۳ شیراز به عنوان معلم فعال نماز تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار