پرنده‌های بدون سرنشین انتحاری چند سالی است وارد یگان‌های هوافضای سپاه شده‌اند و با ورودشان به شهر‌های زیرزمینی، بر اهمیت آن‌ها افزوده شده است.

توسعه شهرهای موشکی و سیلوهای زیرزمینی که از دید تجهیزات جاسوسی و اطلاعاتی دشمن مخفی هستند، در سالهای اخیر یکی از برگ های برنده سپاه پاسداران و یکی از ارکان مهم قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به حساب می آیند. در اقدامی مهم و قابل توجه، این بار نیروی هوافضای سپاه به مناسبت سوم شعبان میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، برای اولین بار از یک شهر زیرزمینی پهپادی رونمایی و فصل جدیدی را در ارتقاء و نمایش توان پرنده های بدون سرنشین کشورمان باز کرد.

اما اینکه توانایی فوق دارای چه ارزش هایی است و چگونه می تواند به توان دفاعی کشورمان یاری رساند، موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.


بیشتربخوانید


تجربه جمهوری اسلامی در توسعه موشک های بالستیک و لزوم حفاظت از انبارها و پرتابگرهای آنها از گزند دشمنان فرامنطقه ای و مجهز، در نهایت ایران را به سمت توسعه و احداث شهرهای موشک های و سیلوهای پرتاب زیرزمینی سوق داد؛  برنامه ای که مشخصا بیش از یک دهه عمر قدمت داشته و رونمایی از آن، به شدت کفه ترازو چه در بحث عملیاتی و چه عملیات روانی را به نفع جمهوری اسلامی ایران در حوزه بازدارندگی بالا برد.

برخی از شهرهای موشکی، مشخصا با نمایش سیلوها از طرف ایران برای طرف های غربی عیان شده و مشخص است که عمدتا این سیلوها و شهرهای موشکی در مناطق کوهستانی کشور -گه فراوان و پراکنده هم هستند- ساخته شده اند چراکه لایه های قطور سنگ ها در حکم یک پوشش و سنگر طبیعی، نفوذ به این پایگاه ها را اگر نگوییم ناممکن ولی بسیار بسیار سخت کرده اند.

طبیعتا در پروسه یک درگیری، سیلوهای موشکی به شلیک های متعدد پرداخته و به علت فناوری توسعه یافته برای بارگذاری سریع تر این موشک ها که مدتی پیش رونمایی شد، عملیات با سرعت بیشتری انجام می شود. پرتابگرهای متحرک موشکی نیز به سرعت از این پایگاه های زیرزمینی خارج و پس از پرتاب می توانند به سرعت داخل پایگاه شده و اقدام به مسلح سازی مجدد کنند. در عین حال،  بحث دیگری که در شهرهای موشکی شاهد آن بودیم، مسئله انبار کردن حجم قابل توجهی از موشک هاست که در کنار پروسه پرتاب، یک سیکل کامل بازدارندگی و انهدام طرف مقابل را در اختیار نیروهای عملیاتی قرار می دهد.

رونمایی از پایگاه‌های زیرزمینی پهپادی و موشکی

آنچه در شهر زیر زمینی پهپادی سپاه که در اخیرا رونمایی شد، مشاهده کردیم به نظر پیروی از همان پروژه شهر های موشکی است با این تفاوت که این بار به جای موشک ها، پرنده های بدون سرنشین به زیر زمین رفته اند که ابتکاری خاص و منحصربفرد در جهان محسوب می شود. نکته قابل توجه دیگر، پهپادهای منتقل شده به این شهر زیر زمینی هستند. تصاویر منتشر شده از رونمایی اخیر نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از پهپادهای انتحاری و خاص سپاه در این پایگاه مستقر شده اند.

این پهپادهای انتحاری اولین بار در جریان رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ و بار دیگر در جریان رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ به میدان وارد شده و تصاویر ثبت شده از عملیات آنها، دقت حیرآوری را به نمایش گذاشت. پروسه پرتاب این پرنده های بدون سرنشین در رزمایش اخیر سپاه یعنی پیامبر اعظم (ص) ۱۷، به نمایش گذاشته شد. این پرنده های بدون سرنشین در داخل نوعی کانتینر روی هم قرار گرفته و با ترتیبی خاص،  به کمک یک شتاب دهنده به پرواز در آمده و در مرحله بعدی نیز موتور اصلی آنها فعال می شود.

پهپاد انتحاری سپاه در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵

پهپاد انتحاری سپاه در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ - لحظاتی قبل از هدف قرار دادن نمونه سامانه پدافندی سام ۶

دقت تحسین برانگیز پهپاد انتحاری سپاه

دقت تحسین برانگیز پهپاد انتحاری سپاه در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷

این کانتینرهای حامل این پرنده های بدون سرنشین را می توان بر پشت یک کشنده نصب کرده و به سرعت در وضعیت پرتاب قرار دارد. به همین خاطر، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رونمایی از شهر پهپادی،  نکته قابل توجهی را در این زمینه ارائه کرد و گفت: "در این پایگاه در لحظه می توانیم ۶۰ فروند پهپاد را به پرواز درآوریم و به دلیل آنکه  برد این پرنده های بدون سرنشین زیاد است؛ محدودیت هدف نداریم و هر متخاصمی را می توانیم مورد اصابت قرار دهیم. "

حامل ۵ فروندی پهپادهای انتحاری سپاه

حامل ۵ فروندی پهپادهای انتحاری سپاه در شهر زیرزمینی

بر اساس تصاویر منتشره از این مرکز ویژه، در هر کدام از کانتینرهای حامل پهپاد های انتحاری، ۵ فروند پرنده مشاهده می شود و با توجه به صحبت سردار حاجی زاده، فقط در این پایگاه حداقل ۱۲ حامل پهپاد انتحاری به صورت آماده برای عملیات واکنش سریع وجود دارند.

پهپاد های انتحاری سپاه، دو مدل شد

در تصاویر منتشر شده از شهر زمینی پهپادهای سپاه، در کنار پهپادهای سفید رنگی که همانند نمونه های دیده شده در رزمایش های قبلی هستند، تعدادی پهپاد با همان طراحی کلی و به رنگ سیاه مشاهده شده است. این پرنده های بدون سرنشین نسبت به مدل اولیه، از اندازه کوچک تری برخوردار هستند و همچنین در نوک بال نیز شاهد تفاوت بین دو پهپاد هستیم. در پهپادهای انتحاری نسل اولیه، در نوک بال دو زائد عمودی هم به سمت بالا هم پایین است و در مدل جدیدتر و کوچک تر، صرفا به سمت بالاست.

پهپاد انتحاری سپاه در شهر زیر زمینی

پهپاد انتحاری سپاه در شهر زیر زمینی - مدل اولیه - به وضعیت در نوک بال دقت کنید

پهپاد انتحاری مدل جدید سپاه

پهپاد انتحاری مدل جدید سپاه در شهر زیرزمینی - به طراحی متفاوت در نوک بال دقت کنید

از مشخصات دقیق پروازی این دو مدل اطلاعات خاصی در دسترس نیست ولی مدل جدید تر، به نظر با برد کمتر توسعه پیدا کرده و به نظر می رسد برای پوشش دادن اهداف در فاصله نزدیک تر به کار می رود. نکته قابل توجه دیگر در خصوص این پهپاد، رنگ تیره به کار رفته در بدنه آن است که تشخیص چشمی آن را در فضاهای کم نور برای دشمن سخت تر می کند و به نظر می رسد مخصوص عملیات های شبانه و غافلگیرانه هستند.

بخشی از پهپادهای انتحاری سپاه

بخشی از پهپادهای انتحاری سپاه در شهر زیر زمینی 

یک مسئله قابل توجه دیگر در خصوص شهر پهپادی سپاه، نمایش تعدادی از پرنده های بدون سرنشین انتحاری نسل اول بود که در تصاویر بخش پایینی آنها محو شده بودند. در سایر تصاویر مربوط به این رونمایی که در کلیپ موجود در گزارش هم قابل رویت است، مشخصا چنین مسئله ای رویت نمی شود. در حال حاضر نمی توان به صورت قطعی در این خصوص نظر داد ولی بحث حمل نوعی موشک یا ریز مهمات و حتی پهپادهای کوچک تر در زیر این پرنده بدون سرنشین، نکته دور از ذهنی نیست و می تواند قابلیت های این پلتفرم را به صورت ویژه، افزایش دهد.

روند توسعه و ارتقاء قدرت پهپادی نیروهای مسلح، نقش قابل توجهی در موفقیت استراتژی دفاعی کشورمان داشته، ولی با رونمایی از شهر زیززمینی و وارد شدن پهپادهای انتحاری به این پایگاه ها و همچنین اقداماتی همچون افزودن حامل ها، موجب شده تا این تجهیزات نیز همانند موشک ها، جزو دارایی های استراتژیک و خاص جمهوری اسلامی ایران محسوب شوند و اکنون پهپادهای انتحاری سپاه پاسداران نیز ماموریت های جدید وبزرگتری در زمینه بازدارندگی و تنبیه هر نوع تفکر متجاوزانه، بر عهده گرفته اند.

منبع: مشرق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۹:۱۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
تعدادی از برادران گفتن که ایران باید موشک هسته ای تولید کنه
در جواب باید بگم که ما نیازی به موشک هسته ای نداریم اگه هم بخواین بسازیم باید موشک هسته ای زد کشتار جمعی بسازیم که اون هم داریم (در اینجا مجالی برای توضیح این موشک نیست) ما به راحتی میتونیم ۱۰۰درصد غنی سازی کیک زرد (اورانیوم) کنیم و باکس نیست که ایران نتونه هسته ای بسازه و همین جاست هست که آمریکایی های نادان نمی‌فهمند که ما مسلمانیم و فکر میکنم اگه دست ما به هسته ای برسه ما اونا رو نابود میکنم
درضمن در مورد آیه ۶۰سوره انفال آقا صادق عزیز تقصیر به رای نکنید که این کار حرام اون آیه یک تقصیر دیگه داره که الان برای این بحث نمیکنم
موشک هسته ای حرام برین بزنین داخل اینترنت تخریب موشک هسته ای چقدر
برای همون روسیه با مراقبت و آروم آروم داره اکراین میگریه چون بزرگترین پالایشگاه هسته (ذرات خانه ) کل اروپاه در اکراین چون اگر منفجر بشه به مناطق عملیاتی روسیه و حتی به مردم عادی هم آسیب میخوره
هسته حرام است به هیچ وجه نباید استفاده کرد

( یاعلی علیه السلام)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
درودبرنیروهای مسلح کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۰۷:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ما هم به غرب باختیم هم به شیخ
اینها هم جزیی از بازی خاور میانه س
تاریخ ثابت کرده که مردم ایران نباید یک دهه بدون جنگ باشه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
"تاریخ ثابت کرده که مردم ایران نباید یک دهه بدون جنگ باشه"

جناب پروفسور، ۳۵ ساله تلاش میکنن از جنگ دوری کنن. لطفا دری وری نگو. قدرت نظامی راس همه قدرت هاست، قدرت نظامی نداشته باشی قدرت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی هم به کارت نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
بمب اتم هم بسازید به اکراین نگاه کنید و عبرت بگیرید .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خدا قوت پهلوانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
انقدر قوی بشیم تا نه به روس نه به چین نه به امریکا باج ندیم زند باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اینا ماکت نیستن من با خود ژنرال سلیمانی رفتم دیدم یکی دوتام نیستن عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ما اگه موشکم نداشته باشیم.جوان هایی داریم که ناموس پرستن.از ناموس ایران و ایرانی دفاع میکنن.هرکدومشون یه بمب اتمی هستن..یا علی ناموس پرستای ایرونی دوستون دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
درود بر شما.
Iran (Islamic Republic of)
باقری
۱۷:۴۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
هر قدر قدرت نظامی قوی داشته باشیم می شود گفت باز کم هست
Iran (Islamic Republic of)
قدرت طهماسبی
۱۵:۲۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
با دیدن حجم انبوه پهپاد ها و موشک ها احساس امنیت و آرامش می کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۴:۵۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
فقط میتونم بگم دست خدا پشت و پناهتون
شرمنده ی فداکاری های شما هستم ،چون کاری از دستم برنمیاد که واستون انجام بدم‌.
United States of America
.
۱۴:۰۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
دورد بر شما دلاوران عزیز هر موقع این موشک‌ها را وپهپادها را می بینم افتخار مکنم چون خودم سی ماه درجبهه جنگ بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
همین که در جنگ هشت ساله نگذاشتیم و نگذاشتند یک وجب از خاک ما کم شود برای تمام ما ایرانی ها مایه افتخار است. در تمام دوران های تاریخی حتی همون ساسانیان و هخامنشیان ما اینقدر در نگهبانی از خاکمان موفق نبودیم. خواهش می کنم کمی انصاف داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام و درود بر شما سبز قامتان
تاریخ ثبت خواهد کرد که بدون شما نه آرامشی ونه آسایشی وجود داشته ،،،وجود پر برکتتان محفوظ ومصون ،،،،، بد خواهان وکینه توزانتان بدرک واصل خواهند شد،،،، نامتان تا ابد جاویدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۲۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ایران باید موشک هسته ای بزنه.با این تهدید های روز افزون هسته ای ایران هم باید موشک هسته ای تولید کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ساخت بمب اتم حرامه چرا چون در قرآن آمده که کشتار دسته جمعی و افراد غیر نظامی حرام است و بمب اتم هم این کار رو می گنه
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۵:۰۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
کحای قرآن چنین آیه ای هستش؟
من که با ایمانم و هر روز آیات قرآن کریم رو میخونم چنین دروغ هایی که به قرآن نسبت دادی رو ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
Arash
۱۸:۳۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
آقا صادق که هر روز متن عربی قرآن رو مطالعه میکنند مانند شما عقیده دارند باید بمب اتمی تولید کرد و بر علیه دیگران استفاده، جناب حاج مجتهد الصادق بنده و دیگران فکر نمی‌کنیم شما با ایمان تر از مرجع عالی قدر کشورمان باشید که فتوا به حرام بودن تولید سلاح هسته ای نمودند، به فرمایشات و قراین خودتون التفاتی بفرمایید ، التماس تفکر برادر،
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۹:۳۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
آیه 60 سوره انفال : به بهترین سلاح در مقابل کافران مجهز شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه تو ۷ روز کل اوکراین شخم زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
درود برابر های مسلح و رهبر توانمند انقلاب..کاش،در صنعت کشور هم‌همین پشتکار بود و مدیران‌لایق دلسوزی و انقلابی راس صنعت خصوصا خودرو قرار می‌گرفتند.باید این‌امتیازات حقوقی از مدیران‌صنعت برداشته شود تا شایسته سالاری نمایان‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
کاترین شکدم کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۶:۵۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
یه تحلیل‌گر سیاسی هست که به گفتهٔ خودش اصلاً جاسوس و نفوذی اسرائیل نبوده و این شبیخون رسانه‌ای هم دار و دستهٔ احمدی‌نژادی درست کردند. وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۱:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
قابل توجه دوستانی که میگن سیلو ها با موشک نابود میشه
بمب اتم امریکا هم با بمب الکترومغناطیسی از کار میوفته
Iran (Islamic Republic of)
مهناز پرنیان
۲۱:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
درود بر پاسداران ایران زمین که امنیت را برایمان به ارمغان آورده آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
تا کور شود هر آنکه نتواند دید، پاينده باد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. بله بله پس چی . ما نگاه به غرب نداریم نگاه به ارتش‌ و سپاه خودمون داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
همه اینها عالی ولی باید هزینه آن مشخص شود نکنه مانند کره شمالی شویم
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چقدر تحلیل‌های آبکی و بیخود بزارین یکم مردانه و واقعی صحبت کنیم.
ماهواره یعنی چشم کشورها از بالا و آسمان
رادارها چشمهای زمینی کشورها و سازمانها
بمب اتم سلاحی برای دفاع از کره زمین ،زدن شهابسنگها ،زدن سیارک‌ها ،زدن دنباله دارها که میتواند بسیار صلح آمیز باشد پس همه تحلیلها و باج دهی های به غرب و بازی در زمین همه بدخواهان یعنی کشک!!
پس عاقلانه آن است که علما و دانشمندان دین و دانشمندان هوافضا و دانشمندان اتمی خود را بروز کنند.
حقی که با دست خود از دست دادیم و حقی که براحتی از دست رفت به سختی به دست می آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
بابا بمب اتم برا سیارک وشهاب سنگ هم گنده همه خاکستر واشعه بر میگرده رو زمین آلان دنیا تو این فکرند که دستگاهی باشه که به شهاب سنگ بچسبه واونا از مسیر ما دور کنه بمب اتم فقط مثل هالک ایران میمونه برا بچه سوسول ها که تا دیدنش در رند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پس اینها ماکت بودند و چیزی نساختید! ای بابا کلی ذوق کردم بی خودی!
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۱:۱۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
با همین ماکت ها عین الاسد رو شخم زدن ، با همین ماکت ها پهباد پیشرفته ی آمریکا رو زدن
درود بر حاجی زاده ها
درود بر سلیمانی ها
درود بر سلامی ها

کاش یکم از غیرت این شیر های ایرانی رو امثال شماها که ادعا میکنید وطن پرستید داشتید
کور شید از این همه قدرت و جبروت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
در زمینه صنعت ماکت سازی پیشرفت فراوانی داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
شاه میبخشه شاه قلی نمیبخشه!!داداش اربابتون ازترس همین ماکت ها به غلط کردن افتاده.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آلبانی نشینان در باشگاه شما هم‌حضور دارند. آخرین اقدام عملیاتی سازمان منافقین پخش جند تا شعار از دو سه تا اسپیکر در سطح شهر است اینم ماکت مبارزه شما. جند سال پیش با همین ماکت ها مقرتان را در عراق بمبارن کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بخاطر همین هایی که تو بهش میگی ماکت 45 ساله که امریکا جرعت حمله نداره
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۲۳:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
از کجا مطمئنی ماکته؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
شما با چه تخصصی و استدلالی تشخیص دادین ماکته مهندس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مثل کبک سر به زیر برف کنید. غربزده هیچ زمانی نمیتونه بپذیره که ما خوار و ذلیل اروپایی ها نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
تا کی میخواید خود تحقیری کنید چیزی ک غربیا میخوان شماهم الان تو زمین اونها بازی میکنی و ب کشورت پشت کردیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۹:۲۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
خاطرم هست پیش از اینکه ایران به عین الاسد حمله موشکی کنه، یکی از سناتورهای امریکایی گفته بود که: «موشکهای ایران ماکت و نمونه های پرتاب شده و به هدف خورده در رزمایشها هم فتوشاپ هستن»
اما بعد از اینکه اون موشکهارو با دقت هر چه تمامتر زدیم توو سرشون، تازه فهمیدن که نه بابا، خیلی هم واقعی، دقیق و اثر گذار هستن!!!
پس لطفا شما هم تلاش کنید تا بفهمید که این پهپادها واقعی هستن
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۱۸:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
درود خدا بر نبروهای مسلح ما
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
به امید رونمایی و داشتن
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
#شهرهای فراوان موشکهای فضایی
همچون شهرهای پهپادی و شهرهای موشکهای زمینی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
#کامنت نویس بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اینه قدرت ایران کشور دلیران ، درود بر رهبر و سپاه و نیروهای نظامی زحمتکش ایران
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۵:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
با سلام ... بخدا وقتی جلوی کشورهای بی دین و کودک کش این سلاح ها را می‌بینم که نا خواسته یک غروری بهم دست میده که میخوام از هیجان فریاد بکشم هر چقدر از این دلیر مردان تجلیل شود باز هم کم است خدا به همه آنها و خانوادشون سربلندی عطا فرماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
درود بر ابراهیم !
Iran (Islamic Republic of)
امیر یاری
۱۶:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
شما افتخار نکنی کی افتخار کنه؟یه جوری باید پول این ملت مصرف بشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
امیر یاری یعنی واقعا تو افتخار نمیکنی به اینهمه شهر زیبا ،درود بر فرزندان ایران و اسلام
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اگرهم پولی خرج بشه خرج امنیت ملت‌ ایران میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
درود بر رهبر عزیزمون که بفکر ما هست ودرود میفرستم به ارتش سپاه دو لشکر مهربون هستند برای ایران عزیزمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ما سلاح هایی داریم که دنیا تا به حال عین اون رانه دیده ونه شنیده دنیا فقط تا تونسته بمب اتمش را با رخ هم کشیده ولی فراتر از اون دست ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خدا شفات بده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا۴
۱۸:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
دیوانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
الهم اکشف کل مریض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خودتونید جواب دهندگان
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۳۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
همه بی خبراییکه افاضات کردن برن فیلم جنگنده ایرانی که از زیر دریا میاد بیرون رو ببینن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
در جنگ اخیر بین روسیه با اکراین نشون داده شد که کشورهای قدرت مند قبل از وارد کردن نیرو داخل هر کشوری اول زیر ساخت های دفاعی اون کشور نابود می کنند بعد نیروی پیاده وارد جنگ میشه .الان ایران به چه اندازه میتونه از زیر ساخت های نظامیش دفاع کنه کشوری مثل روسیه که دومین کشور قدرتمند جهانه با این قدرت ضربه زده و نابود کرده تا الان به اکراین که مساحتش دست کمی از ایران نداره این یک پیغام برای ما داره اونم سیستم دفاعی ای ۳۰۰ ای ۴۰۰ باور ۳۷۳ همش کشکه چون روسیه آمریکا قدرت. نابودی همه سامانه ها را دارد و این یعنی از دست دادن نیروی هوایی ما فقط با موشک باید زد اونم اگه با ماهواره ها پیداش نکنند که با بمب‌های که مخصوص سیلوها ساختن نابود میشه من می‌خوام نتیجه از این مطالب به شما بگم تنها چیزی که باز دارنده است بمب اتمی تمام
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
شر نگو ما خدا را داریم وهیچ قدرتی بالاتر از قدرت خداوند نیست پس زیاد شر نگو
Germany
Mahdi
۱۶:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
یاد تحلیل اون مرتیکه افتادم که آمریکایی که می‌تونه با یک بمب اتمی .... چی فکر کردی شما با خودت یه همچنین تحلیلی نوشتی خونه خاله است بزنن و تاسیسات حیاطی و هدف قرار بدن و آب از آب تکون نخوره ،مشتی اینجا ایرانه با اکراین مقایسه نکن هشت سال جلو همه کشور ها واییستاد با دست خالی ،بچه ها شوق رفتن به جبهه. و داشتن و با زور و زحمت خودشون رو به جبهه ها میرسوندن ،نه مثل اکراین که همه فرار کنند ، رهبری فرمودند دوران بزن و در رو تموم شده ،اینجا کشوری که تفنکداری آمریکایی رو دستگیر کرد ،اینجا کشوریه که عین الاسد رو هدف قرار داد ،همون آمریکایی که میگی بمب اتم داره هیچ غلطی نتونست بکنه ،حتی وقتی هواپیمای بدون سرنشین رو زد ایران ،از ایران تشکر کرد که هواپیمای سرنشین دار رو مورد حمله قرار نداد ،به داشتن موشک و این حرفا نیست به غیرت و مردانگی ، شما هم سعی کن اینجور تحلیل هارو واسه خودت نگه داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بدین منظور داشتن پتانسیل اتمی کافیه و بهتر از تولید و مضرات اونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
کی گفته کشکه اطلاعاتت کامل نیست اگر دقت کرده باشید به سخرانی سر دار سلامی که براندازه ای سلاحهایی داریم که به علت امنیتی اطلاعاتی نمتوانیم بیان کنیم ولی ملت ایران آسوده باشند که آران اسلامی با قدرت هر متجاوزی رو نابود میکنه ایران ۷۰۰۰ سال حتی بیشتر تمدن داره ولی آمریکا ۲۰۰ سال بیدار بشید؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسن موسوی
۱۷:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام ؛ نه هیچ بمب اتم و نه هیچ شهر موشکی و هواپیمای انتحاری در مقایسه با قدرت مردمی که حاکمیت خود را دوست دارند پشیزی ارزش ندارد تا زمانی که ملت حاکمانشان را دوست دارند کشور از هیچ دشمنی در خطر نیست و تنها با یک روش می توان دل مردم را به دست آورد و آن استمرار حرکت انبیا در بحث ولایت فقیه است و آن عبارت است از بر قرار «عدالت» واقعی در عمل و نه شعار؛پس باید جلوی این فاصله های طبقاتی نجومی را گرفت و عدالت واقعی را در کشور حاکم کرد در آن صورت مردم از نظامی که دوست دارند به هر قیمتی دفاع خواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مهدی تو شر و ور به قول ما بختیاریها میبافی،تا بمب اتم و یا پیشرانها و رآکتورهای اتمی نداشته باشی بازدارنده نیستی و باید تلفات بدی و شک نکن که تخریب و تلفات بیشتری خواهی داد مگر اینکه ما ایرانیها استاد پدافند غیر عامل باشیم که متاسفانه نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
به تاریخ مراجعه کن تا بدانی دست خدا بالای همه ی دست هاست (ید الله فوق ایدیهم) در جنگ در تعداد دشمن 10برابر مسلمین بود وشکست خورد در جنگ حنین و خندق هم همینطور حضرت موسی کاخ فرعون را به اذن خدا در هم پیچید خدا ابراهیم را وسط آتش زنده و سالم نگه داشت تا بقیه دانند که خداست تعیین کننده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
جواب دهنده حسن موسوی بماند که از بالا تا پایین مسئولین به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط خود مردم انتخاب میشن در ضمن اگه حرفت درست باشه که چرا تو دورا فتحعلی شاه با وجود مجاهدت های فراوان بسیاری از مردم شکست خوردیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ای ول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ماسرجنگ باهیچ دولت وملتی نداریم امابرای دفاع ازخودمان ‌کشورمون حاضریم جان بدیم ‌وتقویت نیروهای مسلح کشورمایه ی امنیت ودلگرمی است ،جانم فدای ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام خدمت همه
من نه طرفدار غربم
نه شرق
فقط میددنم ک دمشون گرم واقعا
امنیت یعنی این
وقتی همه کشورهای همسایه درگیر وحشتناکترین جنایت ها بودند
ما داشتیم زندگی روز مره خودمون میکردیم

خداقوت به همه زحمتکشان سپاه و ارتش

دم همشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بهترین کامنت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
دمشون گرم، دم خودتم گرم که میتونی منصفانه نگاه کنی و منصفانه حرف بزنی، خیلی ها نمیتونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آدم مفتی هستی چون طرفدار غربی ،طرفدار غرب نباش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
این رزمایش ها باید در تمام نقاط مرزی باشد نه فقط یکی دوتا مرز دشمن از همه طرف حمله می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
در همه مرزها رزمایش،هست دریایی جنوب غرب شرق شمال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
این پهپاد ها بصورت رسمی رونمایی نشدن و حتی اسمشون هم مشخص نیست البته اسرائیلی ها بهش شاهد 136 میگن
ولی هر چی هست دقتی باورنکردنی داره . تو رزمایش قبلی که به هدف میخوره ، دقتش سانتی متری بود.
-
احسان
۱۳:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مستعان چی شد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پهپاد چیه؟ موشک کروزه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پرنده بدون‌سرنشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اگه کلاهک هسته ای هم داشتیم، خدایی معرکه میشد. حیف که هنوز نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۳:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام ما میتونیم بسازیم ولی نمیسازیم چون رهبر انقلاب گفتن استفاده از سلاح های کشتار جمعی ممنونع است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلاح کشتار جمعی که در آن افراد بی گناه و غیر نظامی کشته میشن شرعا مطلقا حرامه.
اصلا دلیل اینکه موشک ها رو نقطه زن درست میکنن اینه که دقیقا به اهداف مورد نظر بخوره نه به افراد غیر نظامی اطراف....
Iran (Islamic Republic of)
محمد لرم
۱۵:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مطمئن باش داشته باشیم صلاح هسته ای به نفع ماست الان اگه اکراین صلاح هسته ای داشت روسیه جرأت حمله نداشت ما کی میخایم از خواب زمستونی بیدار بشیم اگه آمریکا غرب تو قدرت نظامی حرف اول میزنن فقط به خاطر صلاح اتمی است تمام
Iran (Islamic Republic of)
لابل
۰۰:۵۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
از کجامیدونی که کلاهک نداریم همین الان این پهبادا به نظر شما ماکته انتظار کلاهک دارین اگر داشته باشیم و رو کنیم اونا جرات کنن حمله کنن ما نشونشون میدیم که بمب اتم چیه الان همون زمانیه که امام خمینی گفتن هر مسلمانی یک لیوان اب بریزه امریکا رو اب میبره
زنده باد رهبری و سپاه و ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
دورد بر روان پاک شهدای گمنام موشکی و عرضه فن آوری های نظامی
درود بر همه هموطنان وطن دوست که با لایت های خود از اقتدار نظامی کشور حمایت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام بر مدافعان حرم
سلام بر سربازان گمنام امام زمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بسیار عالی بود ولی با دنیا هم تعامل داشته باشیم تا از نظر اقتصادی هم رشد کنیم چون در جنگها اقتصاد و توان نظامی حرف اول را می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بسیار عالیه وقتی بیای پایین!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۱۲لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اینکه باید از نظر اقتصادی رشد کنیم درست ولی رشد اقتصادی بیشتر به داخل وابسته است نه خارج
Iran (Islamic Republic of)
Mmd
۱۴:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مابا دنیا مشکل نداریم و دیدی ک با قزاقستان و ترکیه و چین و ژاپن و هند و ارمنستان و روسیه ارتباط برقرار کردند مسیولین وزارت خارجه اما ب دلیل تهدید ب تحریم شرکت های خارجی توسط آمریکا می ترسند با ایران همکاری کنن و انتقال بانکی پول هم از ایرا و به ایران ممکن نیست ولی از راه های دیگه انتقال پول و دور زدن آوریم ها داره استفاده می شهتا هم تکنولوژی وارد کشور بشه و هم تولید افزایش پیدا کنه تا ارز وارد بشه و اقتصاد رشد کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
عالی بود هیچ وقت هیچ دشمنی فکر جنگ علیه ایران نخواهد داشت چون میدونن شکست میخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
البته فقط جنگ نظامی ; در حوزه های دیگه خیلی وقته در جنگیم...
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
زنده باد سپاه
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۱:۵۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
به امید روزی که در تمام ابعاد کشورمون پیشرفت و حرکت رو به جلو داشته باشه.
و هموطنان شریف ‌در آرامش و آسایش باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ا. تقوی
۱۱:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
معنی این عبارت رو نفهمیدم سواد عربیم ته کشیده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
برو اینترنت میفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چرا بعضی ها هنوز از جنگ اوکراین و روسیه درس نمیگیرن؟
هنوز نمیدونن یا نمیخوان بفهمند اگه اینا رو نداشتیم الان به چه روزی می افتادیم ؟؟
خو هم وطن تو که ناراحت هستی پاشو جمع کن برو اوکراین. اونجا هم با صفاس هم تو اروپا و متحد اروپا و آمریکاس هم کلاسش خوبه هم اقتصادش بهتر از اینجاس ...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اینجا کشور ماست ، وطن ماست ، ارث بابای شما نیست ، که توصیه به جمع کردن میکنی شما جمع کن برو پیش اربابت پوتین ، که الان تا خرخره تو گل گیر کرده.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۲۸.به خدا قسم تویی که به ظاهر سنگ این مملکت رو به سینه میزنی ،اگه خدایی نکرده جنگ بشه جزو کسانی خواهی بود که از این مملکت فرار میکنن میرن فقط زنده باد ایران .مرگ بر غربگدا ومرگ بر شرقگدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خدا کنه این پهپاد ها یه روزی باعث افتخار ایران و برای دفاع از شهر و کشور و مردم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ایران شاید زور روسیه امریکا نیاد اما سیاست ان ها به خاک میکشانه با یک روز یک سال نمیشه وقت میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
الان مگه چیز دیگه ای هستن ؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بچه محل های ما هم تو زیر زمین خونشون دارن ترقه درست میکنن خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خنک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
این کجا و آن کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
دمت گرم باحال بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
درود بر مردان بی ادعای سپاه پاسداران. و ارتش جان بر کف وطنم ایران. کور باد چشمی که نتواند . قدرت بازدارندگی و امنیت کشور عزیزم ایران جان راببیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
شمایی که منفی میدی مگر وطن پرست نیستی. از چه چیز اقتدار نارحتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اینایی که منفی میدن شاید صهیونیست باشن
Iran (Islamic Republic of)
کیوان سلطانی
۱۱:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
باعرض سلام خسته نباشید خدمت شما برادران عزیز. بله باید گفت ایران اولین قدرت موشکی جهان را دارد به همین دلیل است که آمریکا همیشه درحال نقشه کشیدن برای ضعیف کردن ایران است مثال جنگ روسیه و اوکراین که نقشه آمریکا بود برای ضعیف کردن روسیه در واقع باید گفت اوکراین قربانی نقشه شوم آمریکا شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
باسلام و عرض ادب
روز پاسدار به تمام پاسداران انقلاب اسلامی ایران مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خیلی عالی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
یک عده جاهل میان میگن اینا واسه ما نون آب نمیشه،باید بهشون گفت نون آب واست مهم تره یا ناموس و بچه هات در امنیت باشن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
هردو ضروریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
وظیفه سپاه این نیست که آب و نون ما رو تهیه ، وظیفش حفظ امنیته که داره به درستی انجام میده
آب و نون وظیفه وزرات خونه های عریض و طویل اقتصادیه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
جنگنده نسل پنجم قاهر ۳۱۳ چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خورده به ترافیک.....
چند وقت دیگه اونم میرسه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اونایی که به این مطلب منفی دادن ،حتما از بی وطن های آلبانی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
مظفری
۱۳:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پس چی فکر کردی ایرانی با غیرت منفی میده. معلومه که پیاده های دشمن این کار رو میکنند
Finland
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اینطور که پیداست ، هر کسی که با شما مخالفه ، بی وطنه
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۳:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اونی که عکس امریکا گذاشتی ساکت شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
محسن ....داداچ اصلا میدونی موقعیت جغرافیای آلبانی کجاس...و پایتختش کدوم شهره و توکدوم قاره س؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
@ناشناس 13:22
از روز روشن تره که هر کسی با قدرت کشورش مخالف باشه بی وطنه.
ضمنا یه چیز خوبی هم که yjc داره اینه که ادرس ای پی کشور رو کنار نظرات میزنه......!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
1439 اینقدر نادانی که نمیدونی با وی پی ان این ای پی عوض میشه و پرچم هم عوض میشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۱۰:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
عالی و باعث افتخار. الان دیگه برای همه ثابت شده چقدر قدرت نظامی اهمیت داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
امیدوارم همیشه شاد و پیروز باشید که هم به مردم در تامین جهیزیه کمک میکنید هم به بهانه عیدی کمک مردمی بسته درست میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
لطفا مردم به خاطر اقتصاد و امثالش از ازدواج و بچه داری نزنن که گناه کبیره ای کردن
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۹:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
احسنت
روز پاسدار هم مبارک