نظارت ویژه تعزیرات حکومتی بر بازار عید

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

حسن پور گفت: علی رغم این که وظیفه اصلی و ذاتی تعزیرات حکومتی برابر قوانین و مقررات رسیدگی، صدور احکام و اجرای آن است اما از تمام ظرفیت‌های موجود برای همکاری در اجرای سیاست‌های دولت، تلاش نموده تا ضمن ایفای وظایف و رسالت قانونی خویش، همسو با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های ناظر طرح ویژه نوروز ۱۴۰۱ را همزمان با سراسر کشور در این استان نیز برگزار کند.

او گفت: هدف از این طرح همکاری در اجرای سیاست‌های دولت در امر تنظیم بازار، حمایت از فضای کسب و کار در برابر التهابات کاذب در بازار، ایجاد امنیت اقتصادی در جامعه، نظارت بر تأمین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و حضور موثر و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در برخورد با تخلفات احتمالی است.

حسن پور گفت: این طرح با محوریت اقدامات پیشگیرانه و شبه قضائی برگزار می‌شود که مرحله نخست این طرح از ۱۴ تا ۲۹ اسفند امسال برگزار می‌شود و مرحله دوم طرح نیز از یکم تا ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۱ است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: نقاط تمرکز و جامعه هدف این طرح مراکز توزیع کالا‌های اساسی، مراکز عمده خرید و عرضه کالا و خدمات شامل میادین میوه و تره بار، شرکت‌های مسافرتی و دفاتر فروش بلیط‌های هوایی، ریلی، زمینی، مجتمع‌های تجاری، قنادی ها، مراکز تولیدی، توزیعی و خدماتی، انبارها، سردخانه ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، داروخانه ها، قالیشویی‌ها و صنوف لباس، کیف و کفش است.

او گفت: شهروندان می‌توانند شکایات و گزارش‌های خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۳۵ و یا تارنمای t۱۳۵.ir تعزیرات حکومتی ثبت و ارسال کنند.

به گفته حسن پور در طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ که از تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹  شروع و تا ۱۵  فروردین ۱۴۰۰ ادامه داشته است ۴۳۳ پرونده وارد تعزیرات حکومتی شده و ۴۲۸ پرونده مختومه شده است و در این مدت متخلفان به پرداخت ۲ میلیارد و ۸۵۸ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.