وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس شاهد از ظرفیت بالایی در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برخوردار هستند.  

یوسف نوری گفت: نباید فعالیت‌های اقتصادی برخی موسسات مرتبط با بنیاد شهید، رویکرد فرهنگی مدارس شاهد را تحت تاثیر قرار دهد. با افزایش ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس شاهد و در نظر گرفتن حق امتیاز برای دانش آموزان منسوبین خانواده‌های شهدا و ایثارگران، شرایط پذیرش بیشتر این دانش آموزان را در مدارس شاهد فراهم  می کنیم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش مردمی کردن مدارس شاهد و استفاده از مشارکت‌های مردمی، باید در دستور کار این مدارس قرار گیرد تا اولیا بیش از پیش با مدرسه مرتبط شوند.

نوری بر تقویت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در مدارس شاهد تا کید کرد.

او گفت: طبق سند تحول بنیادین، هر دانش آموز در دوران تحصیل، حداقل باید یک مهارت را بیاموزد؛ بنابراین در مناطق مستعد باید هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای شاهد ایجاد شود. این کار می تواند در شناسایی استعداد‌های دانش آموزان و پرورش آن ها به ما کمک کند. در بحث کار آفرینی باید آموزش‌ها را از قبل از پیش دبستانی ارائه کرد.

به گفته نوری مدارس شاهد از ظرفیت بالایی در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برخوردار هستند. 

محمدرضا رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران گفت: تعداد هزار و ۳۵۶ مدرسه شاهد در سال تحصیلی جاری در سطح کشور فعالیت می‌کنند. از این تعداد ۶۶۴ مدرسه دخترانه و ۶۹۲ مدرسه پسرانه هستند. در این مدارس تعداد ۴۰۵ هزار و ۴۲۶ دانش آموز با تراکم ۲۸ درصد در ۱۴ هزار و ۴۹۴ باب کلاس درس تحصیل می‌کنند.

رزاقی گفت : توانمندسازی مدیران مدارس شاهد از سال ۹۵ تاکنون در دستور کار بوده است و در این راستا کارگاه‌های آموزشی ما همواره فعال بوده‌اند.  آن چه دغدغه سند تحول بنیادین است در مدارس شاهد در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار