در نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار چهارمحال و بختیاری، آخرین وضعیت مجرمان حرفه‌ای و خطرناک استان بررسی و بر ضرورت رصد شبانه روزی آن‌ها تأکید شد.

در این نشست آقای بهرامی رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد کنترل و مقابله با مجرمان حرفه‌ای استان با اشاره به تلاش‌های دشمنان و بدخواهان نظام برای استفاده حداکثری از مجرمان حرفه‌ای و پیشبرد اهداف پلید و توطئه گرایانه خود بر لزوم اجرای دقیق و موثر دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای و خطرناک تأکید کرد.

رصد و کنترل مداوم وضعیت مجرمان سابقه دار نه تنها باعث جلوگیری از ارتکاب اعمال مجرمانه از سوی آن‌ها می‌شود بلکه زمینه و احتمال انجام مجدد جرایم پیشین را نیز در آن‌ها کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


در این زمینه، تشکیل سامانه بانک اطلاعاتی و هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌ها و نهاد‌های امنیتی استان به منظور طبقه بندی تخصصی مجرمان و اشراف اطلاعاتی بر نحوه رفتار و تعاملات اجتماعی آن‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد.

اولویت کار ما حفظ نظم و آرامش و تأمین امنیت در جامعه است

آقای علیمحمدی دادستان مرکز استان نیز با بیان این مطلب که برای کنترل هر مجرم باید متناسب با نوع عمل مجرمانه و احتمال ارتکاب مجدد آن برنامه ریزی و اولویت بندی صورت گیرد گفت: رویکرد نظارت و کنترل مجرمان سابقه دار مبتنی بر حفظ و ثبات امنیت در جامعه، بازدارندگی و انجام اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی است.

باید ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی و مشارکت نهاد‌های امنیتی برای رصد و کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار، افراد مستعد جرم نیز شناسایی و اطلاعات و وضعیت کامل این افراد به صورت دقیق ثبت و مورد پالایش قرار گیرد.

اولویت کار ما حفظ نظم و آرامش و تأمین امنیت در جامعه است و باید هرگونه نگرانی شهروندان در این خصوص برطرف گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار